کد خبر : 222552
تاریخ انتشار : سه شنبه ۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۳:۱۶
-

عباس‌پور: به دنبال تعامل با سایر قوا برای تأمین معیشت و مدیریت ارز هستیم

عباس‌پور: به دنبال تعامل با سایر قوا برای تأمین معیشت و مدیریت ارز هستیم

به گزارش قائم آنلاین، روح‌الله عباس‌پور در گفت‌وگو ، با اشاره به شرایط اقتصادی کشور درباره مهمترین راهکارها برای برون رفت از این شرایط اظهار کرد:‌ مجلس در حوزه تقنین و نظارت می‌تواند اقداماتی را انجام دهد و طبیعتا کار عملی و اجرایی دست ما نیست و این دولت است که در عرصه اجرا باید

به گزارش قائم آنلاین، روح‌الله عباس‌پور در گفت‌وگو ، با اشاره به شرایط اقتصادی کشور درباره مهمترین راهکارها برای برون رفت از این شرایط اظهار کرد:‌ مجلس در حوزه تقنین و نظارت می‌تواند اقداماتی را انجام دهد و طبیعتا کار عملی و اجرایی دست ما نیست و این دولت است که در عرصه اجرا باید قدم بردارد. اولویت ما اولویت اقتصادی است. ما معتقدیم یکی از کارهایی که باید انجام دهیم قانون‌گذاری به کمک بخش خصوصی است. در همین راستا نظرات کارشناسی بخش خصوصی در اتاق بازرگانی و همچنین مرکز پژوهش‌ها را دریافت می‌کنیم.

وی با تأکید بر ضرورت قانون‌گذاری برای رفع موانع تولید یادآور شد: یکی از اقداماتی که ما می‌توانیم برای برداشتن موانع انجام دهیم تنقیح قوانین است. به این معنی که برخی قوانین موجود را اصلاح یا حذف کنیم. علاوه بر این باید به سمت تقویت نقش نظارتی مجلس برویم. ما قوانین خوبی در حوزه معیشت، اشتغال و جهش تولید یا رفع موانع تولید رقابت‌پذیر داریم که اگر به خوبی اجرا شود در رونق و جهش تولید خیلی موثر است و می‌تواند گره‌گشای برخی مشکلات باشد. چرا که اگر تولید افزایش یابد عرضه هم بیشتر می‌شود و این امر تأثیر خود را بر روی قیمت‌ها نشان خواهد داد.

نماینده مردم بویین‌زهرا در مجلس با اشاره به ضرورت توجه مجلس به موضوع ارتقای کیفیت خودرو، ساماندهی بازار خودرو، مبارزه با قاچاق و تسهیل فضای کسب و کار خاطرنشان کرد: ما در بحث ارز نیز جلساتی را با دستگاه‌های ذیربط، وزارتخانه‌ها، بانک مرکزی و وزیر اقتصاد داشتیم. در این راستا نکته مهم این است که دولت باید اهتمام به اجرایی کردن قوانین داشته باشد چرا که در غیر این صورت هر قدر هم مجلس قانون‌گذاری کند با مشکل مواجه می‌شویم.

عباس‌پور گفت: مجلس به دنبال این است که در تعامل با قوا تدبیری نسبت به تأمین معیشت و مدیریت ارز داشته باشد تا دست در دست یکدیگر بتوانیم اقدامات مناسبی در این راستا انجام دهیم. تأکید رهبری هم بر این بوده که مردم از نزاع بین قوا خوششان نمی‌آید و درگیری بین قوا مشکلات را بیشتر می‌کند، در حالی که اگر دست به دست هم دهیم می‌توانیم گره‌هایی را در حوزه معیشت، اشتغال و تولید باز کنیم تا ان شاءالله مردم از زیر بار سنگین تورم و معیشت رها شوند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نوزده + 14 =