کد خبر : 222255
تاریخ انتشار : یکشنبه ۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۳:۱۳
-

برای نظارت بر نمایندگان مجلس راه های گوناگونی پیش بینی شده است

برای نظارت بر نمایندگان مجلس راه های گوناگونی پیش بینی شده است

به گزارش قائم آنلاین، کمال الدین پیرموذن در گفت و گو ، درباره اظهارات دبیر شورای نگهبان برای نظارت دائمی بر نمایندگان مجلس اظهار کرد: وقتی امام خمینی(ره) اشاره کردند که مجلس در راس امور است، گویا شرایط این روزهای مجلس و تضعیف آن را پیش بینی می کردند. مجلس شاخص جمهوریت نظام است و

به گزارش قائم آنلاین، کمال الدین پیرموذن در گفت و گو ، درباره اظهارات دبیر شورای نگهبان برای نظارت دائمی بر نمایندگان مجلس اظهار کرد: وقتی امام خمینی(ره) اشاره کردند که مجلس در راس امور است، گویا شرایط این روزهای مجلس و تضعیف آن را پیش بینی می کردند. مجلس شاخص جمهوریت نظام است و نباید به هر بهانه ای تضعیف شده و از راس امور به ذیل کشیده شود.

وی ادامه داد: وقتی در انتخابات پاکدستان و دلسوزان ردصلاحیت شوند، فرصت برای کسانی فراهم می شود که به مجلس راه یافته و رانت و فساد اقتصادی را دنبال کنند. برای مقابله با چند نماینده فاسد هم راه های دیگری جز دخالت شورای نگهبان وجود دارد. هیات نظارت بر نمایندگان و قوه قضاییه می تواند بر رفتار نمایندگان نظارت کند.

این نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ورود شورای نگهبان به نظارت دائمی بر رفتار نمایندگان منجر به تضعیف بیشتر مجلس می شود، خاطرنشان کرد: با متخلفان اقتصادی در هر دستگاهی باید برخورد کرد اما مبارزه با فساد نباید بهانه ای برای تضعیف مجلس شود.

پیرموذن در پایان تاکید کرد: نماینده مجلس نماینده اراده و خواست ملت است و نباید کاری کرد که به جمهوریت نظام آسیب وارد شود. برای نظارت بر رفتار نمایندگان مجلس راه های گوناگونی پیش بینی شده است و بها دادن به قانون، توجه به بیم دهی و انذار رهبری و اقدام از طریق هیات نظارت بر رفتار نمایندگان و قوه قضاییه تاثیر بیشتری بر مبارزه با فساد در مجلس دارد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

شش + 13 =