کد خبر : 220071
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۲ تیر ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۳
-

مدیرانی که فقط ماشین امضا هستند ، کاری از پیش نخواهند برد!

مدیرانی که فقط ماشین امضا هستند ، کاری از پیش نخواهند برد!

به گزارش قائم آنلاین، پس از مدتها بی‌تحرکی در شورای اداری قائم‌شهر، اینبار دورهمی مدیران شهرستان به جلسه‌ی استنطاقی تمام عیار تبدیل شد.  شورای اداری شهرستان قائمشهر که در چند ماه اخیر یکی در میان برگزار می‌شد و در نهایت به دید و بازدید مدیران ختم می گردید ، روز شنبه با حضور نمایندگان مردم

به گزارش قائم آنلاین، پس از مدتها بی‌تحرکی در شورای اداری قائم‌شهر، اینبار دورهمی مدیران شهرستان به جلسه‌ی استنطاقی تمام عیار تبدیل شد.

 شورای اداری شهرستان قائمشهر که در چند ماه اخیر یکی در میان برگزار می‌شد و در نهایت به دید و بازدید مدیران ختم می گردید ، روز شنبه با حضور نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی، به جلسه پرسش و پاسخ از سوی نمایندگان تبدیل شد.

مدیرانی که در چند ماه اخیر، به دلیل عدم جدیت و مطالبه گری از سوی نماینده عالی دولت، از پاسخگویی در امان بودند، اینبار در مقابل سوال نماینده مردم قائم‌شهر و حوزه انتخابیه درصدد دفاع برآمدند.

ترک زودهنگام جلسه توسط رییس سازمان برنامه‌ریزی و بودجه استان آنهم بعد از ارائه یک گزارش عملکرد نه چندان واقع بینانه و تلاش فرماندار قائم‌شهر برای ایجاد آرامش در فضای پرسش و پاسخ از دیگر حواشی بود که شورای اداری تیرماه قائم‌شهر تجربه کرد.

کمال علیپور خنکداری در دومین حضور خود در جلسه شورای اداری شهرستان قائم‌شهر‌، سنگ‌های نمایندگان با مدیران شهرستان را واکند و مستقیم رفت سر اصل مطلب!

مدیرانی که فقط ماشین امضا هستند ، کاری از پیش نخواهند برد!

کمال علیپور ضمن گلایه از عدم همکاری و مطالبه گری مدیران دستگاههای اجرایی افزود: ۴۷ روز از فعالیت رسمی مجلس یازدهم می گذرد اما تا کنون هیچ مدیر شهرستانی برای پیگیری مطالبات و بررسی مشکلات اداره خود به ما مراجعه نکرده است. آنهایی هم که مورد ارزیابی قرار گرفته اند در واقع خود ما به سراغشان رفته ایم!

نائب رئیس اول کمیسیون عمران مجلس ادامه داد: مدیر باید از اتاقش بیرون بیاید و کف میدان بایستد. مدیرانی که خواب باشند و به یک ماشین امضا تبدیل شوند ، هیچ کاری از پیش نخواهند برد و من در جلسه بعدی شورای اداری این موضوعات را تکرار نمی کنم. بلکه فقط طرح و برنامه می خواهم.

کمال علیپور با تاکید بر اینکه مجلس یازدهم یک مجلس جهادی و انقلابی است اظهار داشت: ما نمی گوییم مجلس یازدهم شق القمر می کند که اگر هم بکند وظیفه اش را انجام می دهد. ما می گوییم دوران هشت ساله دفاع مقدس باید به یک الگوی جهادی در میان مدیران تبدیل شود. چون در آن دوران همه ما بودیم و هیچ کسی من نبود.

امروز باید از خودمان بپرسیم چرا اینهمه عقب هستیم؟!

به گزارش مازنی خبر ، کمال علیپور تصریح کرد: آقای غلامی راد (رییس سازمان برنامه ریزی و بودجه استان) جلسه شورای اداری را نیمه کاره رها می کند و می رود و می گوید همه چیز خوب است. فقط در حق قائم شهر قدری ظلم شده است!
من ناراحتی خود از کار ایشان را حتما جای دیگر نشان خواهم داد!

وی در ادامه یادآور شد: مازندران در بخش اعتباری و بودجه ای همیشه ضعیف عمل می کند و شهرستان قائم شهر از سایر شهرها عقب تر است. اکثر جاده های ما به روی کامیونها بسته است. از جاده کندوان و هراز  گرفته تا جاده کیاسر ! اگر می خواهید راه را به روی آنها ببیندید به همان اندازه باید پول به استان تزریق کنید.
بیمارستان رازی قائم شهر سالانه ۶۰۰ هزار بیمار را پذیرش می کند و در مسیر بزرگترین راه مواصلاتی شمال کشور قرار دارد. اما وضعیتش اینست!
۱۳ کیلومتر از بزرگراه هفت تن به ساری آزاد شده است و امروز ۴ سال است که همانطور باقی مانده و هیچ کاری انجام نشده است.

به جهنم که ساری آزادسازی مسیر را انجام نداده ، چرا ما باید کار را تعطیل کنیم؟!

نماینده مردم قائم شهر ، انتخاب خود به عنوان نایب رییس اول کمیسیون عمران مجلس و حضور نماینده دیگر در کمیسیون انرژی را یک فرصت بی نظیر در منطقه دانست و تصریح کرد: همه مدیران و فرمانداران باید از این فرصت کم سابقه استفاده کنند و با استفاده از ظرفیت به وجود آمده ، اهداف و برنامه های خود را دنبال نمایند.

بیخود می کنید که می گویید طرح جدید تعریف نکنید!

علیپور خاطر نشان کرد: هی می گویند پروژه جدید تعریف نکنید و تمام انرژی خود را برای تکمیل طرحهای نیمه تمام بگذارید. در حالیکه استانهای دیگر هر روز طرحهای بزرگ و میلیاردی تعریف می کنند و با استفاده از اعتبارات ملی آنها را اجرا می کنند. پس بیخود می کنید که به مازندران می گویید طرح جدید تعریف نکنید!
رودخانه تلار امروز می تواند به یک فرصت عظیم گردشگری در شهرستان تبدیل شود. چرا نباید شهرداری قائم شهر یک طرح جدید برای آن تعریف کند؟!
آب منطقه ای و اداره امور آب نمی تواند به تنهایی برای رودخانه های قائم شهر که یک موهبت خدادادی در شهرستان هستند تصمیم گیری کند.  صفر تا صد این پروژه ها باید به شهرداری واگذار گردد.

آموزش در قائم شهر تعطیل است!

علیپور تصریح کرد: شهرستان قائم شهر بیشترین تعداد دانشجویان پزشکی و پرستاری را در استان دارد. اما از یک دانشکده کوچک پرستاری محروم است! دانشگاه آزاد اسلامی قائم شهر یکی از هفت دانشگاه برتر کشور است. اما امروز به تعطیلی کشانده شده است! حوزه آموزش به دلیل فرسودگی مدارس با چالش جدی مواجه است. انگار یک اراده ی نامرئی وجود دارد که نمی گذارد در این مملکت کار انجام شود.

وی با اشاره به میزان درآمدهای استان خواستار افزایش بودجه و تخصیص اعتبارات به مازندران شد و افزود: عدم تقویت صنعت در مازندران موجب کاهش درآمدهای پایدار استان شده. اگر درآمد مازندران ۵ هزار میلیارد تومان است ، پس باید ۵ هزار میلیارد تومان هم پول بگیرد. بالا رفتن دلار نباید بر روی فعالیتهای اقتصادی استان تاثیر نامطلوب بگذارد. دشمن سعی دارد از این طریق بار روانی مضاعفی بر مردم ایران وارد کند.

علیپور با بیان اینکه اداره جهاد کشاورزی شهرستان نسبت به تامین سوخت کشاورزان اقدام اساسی داشته باشد ، از مدیر این اداره خواست تا نسبت به ایجاد راهکارهای لازم برای کشاورزان بی سوادی که قادر به ثبت نام در سامانه نبوده و یا فاقد گوشی موبایل هستند ، هر چه سریعتر اقدام نماید.

راه اندازی خط اعتباری مسکن در کمیسیون عمران مجلس

 کمال علیپور از تازه ترین اقدامات مجلس برای کمک هزینه پرداخت اجاره مسکن به جوانان متقاضی ازدواج گفت و از راه اندازی خط اعتباری مسکن خبر داد. وی در این رابطه افزود: امروز مسکن و بالا بودن هزینه های زندگی به یک مشکل جدی برای جامعه و جوانان تبدیل شده. به همین منظور کمیسیون عمران مجلس تصمیم گرفت در قالب صندوق توسعه ملی ، یک خط اعتباری مسکن راه اندازی کند که به موجب آن در کلان شهرها ۱۵۰ میلیون تومان ، شهرهای متوسط ۱۰۰ میلیون تومان و شهرهای کوچکتر مثل قائم شهر ۷۰ میلیون تومان تسهیلات در نظر گرفته می شود. این مبلغ توسط بانکهای عامل تا دو سال در اختیار زوجهای جوان قرار می گیرد و در این مدت سود تعیین شده که حدود ۱ میلیون و ۵۰ هزار تومان است به بانک پرداخته شده و زوجین پول دیگری پرداخت نمی کنند. از سوی دیگر مقرر شد تا اگر دستگاههای اجرایی زمینی در اختیار دارند آن را به اداره راه و شهرسازی واگذار کنند تا مسکن ساخته شود. همچنین بنیاد مسکن انقلاب اسلامی موظف است ، در زمینهایی که متصل به طرح هادی روستایی است ، مسکن احداث نماید. در این مسیر نهاده های ساختمانی هم با ارز دولتی ۴۲۰۰ تومانی در اختیار پیمانکاران قرار می گیرد.

وی در خاتمه تاکید کرد: بنا به فرموده مقام معظم رهبری امسال سال جهش تولید است. ما تلاش می کنیم که اجرای پروژه بیمارستان رازی، تقاطع غیر هم سطح شهید مهدوی قائم‌شهر و پل شهر پل‌سفید را در قالب این طرح بگنجانیم و تا قبل از پایان دوره مالی، آنها را به پایان برسانیم.

 

مهتاب مظفری

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

15 + شانزده =