کد خبر : 218552
تاریخ انتشار : جمعه ۱۳ تیر ۱۳۹۹ - ۳:۴۵
-

ترکیه: شورای امنیت به موضوع جنایت‌های جنگی امارات در یمن ورود کند

ترکیه: شورای امنیت به موضوع جنایت‌های جنگی امارات در یمن ورود کند

به گزارش قائم آنلاین، به نقل از سایت شبکه روسیا الیوم، فریدون سینرلی‌اوغلو، نماینده دائم ترکیه در سازمان ملل در پیامی به شورای امنیت و آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل نوشت: سیاست‌های خرابکارانه امارات برای سرکوب جنبش‌های دموکراتیک در منطقه و تلاش برای تسلط بر آن، منجر به کشته و مجروح شدن شمار زیادی از

به گزارش قائم آنلاین، به نقل از سایت شبکه روسیا الیوم، فریدون سینرلی‌اوغلو، نماینده دائم ترکیه در سازمان ملل در پیامی به شورای امنیت و آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل نوشت: سیاست‌های خرابکارانه امارات برای سرکوب جنبش‌های دموکراتیک در منطقه و تلاش برای تسلط بر آن، منجر به کشته و مجروح شدن شمار زیادی از مردم یمن شده است.

وی گفت: امارات از گرسنه نگه داشتن به عنوان یک سلاح استفاده می‌کند و آنچه در یمن انجام می‌دهد جنایت جنگی است.

سینیرلی‌اوغلو افزود: سازمان ملل و سازمان‌های بین‌المللی دیگر اعزام مزدوران به یمن توسط امارات، استفاده از کودک سرباز و تأمین مالی گروه‌های تروریستی وابسته به القاعده را مستند کرده‌اند.

نماینده ترکیه در سازمان ملل در ادامه تأکید کرد: امارات تلاش کرد که دولت به رسمیت شناخته شده توسط سازمان ملل در لیبی (دولت وفاق ملی) را سرنگون کند و با بمباران غیرنظامیان و زیرساخت های غیرنظامی مرتکب جنایت جنگی شده است.

وی ادامه داد: امارات همچنین تحریم تسلیحاتی لیبی را به صورت سیستماتیک نقض کرده و مزدورانی را از سوریه، سودان و چاد به این کشور اعزام کرده است.

این مقام ترکیه‌ای در ادامه به محاصره تحمیلی امارات علیه قطر در سال ۲۰۱۷ و برهم زدن ثبات سیاسی در سومالی اشاره کرد و از شورای امنیت خواست که اجرای قوانین بین‌المللی و قوانین انسانی بین‌المللی را برای امارات یادآوری کند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

7 − 6 =