کد خبر : 218409
تاریخ انتشار : پنج شنبه ۱۲ تیر ۱۳۹۹ - ۷:۲۰
-

از تصمیم کمیسیون تحقیق در مورد اعتبارنامه تاجگردون دفاع می‌کنیم

از تصمیم کمیسیون تحقیق در مورد اعتبارنامه تاجگردون دفاع می‌کنیم

به گزارش قائم آنلاین، علی‌اصغر خانی در گفت‌وگو ، با اشاره به اظهارات برخی معترضین به اعتبارنامه منتخب گچساران مبنی بر اینکه مستندات آن‌ها در این کمیسیون مورد بررسی قرار نگرفته، گفت: بعد از ارجاع اعتبارنامه به کمیسیون تحقیق ما ۱۵ روز برای بررسی فرصت داشتیم، به معترضین وقت دادیم با اسناد و مدارک آمدند

به گزارش قائم آنلاین، علی‌اصغر خانی در گفت‌وگو ، با اشاره به اظهارات برخی معترضین به اعتبارنامه منتخب گچساران مبنی بر اینکه مستندات آن‌ها در این کمیسیون مورد بررسی قرار نگرفته، گفت: بعد از ارجاع اعتبارنامه به کمیسیون تحقیق ما ۱۵ روز برای بررسی فرصت داشتیم، به معترضین وقت دادیم با اسناد و مدارک آمدند و وقتی هم به آقای تاجگردون دادیم، ایشان هم حرف‌هایشان را زدند. معترضین هفت بند را مطرح کرده بودند که بررسی شد و آقای تاجگردون هم جواب دادند.

وی افزود: همچنین کمیته چهار نفره با مسئولیت آقای میرتاج‌الدینی نماینده تبریز تشکیل شد و بنا شد بررسی دقیقی صورت گیرد، با دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی و شورای نگهبان جلساتی گذاشته شد و مورد به مورد آنچه معترضین مطرح کرده بودند بررسی شد. نشست‌های خوبی هم داشتیم و دستگاه‌های مختلف با ما همکاری خوبی داشتند. بعد از آن کمیته گزارش خود را ارائه کرد. مجددا موارد بند به بند بررسی شد. نگاه ما هم به اسناد و مدارک بود. البته نمایندگانی با من یا سایر اعضای کمیسیون صحبت کرده بودند و ما حرفمان این بود که ملاک کار ما خارج از بحث‌های حاشیه‌ای و نگاه‌های سیاسی مستندات و مدارک است. یعنی آنچه مستندات و مدارک وجود دارد را به صورت بی‌طرفانه و دقیق بررسی کردیم و این مهم‌ترین ملاک تصمیم‌گیری برای ما بود که البته براساس قانون است و پایه و اساس گزارش ما هم براساس مستندات است.

نماینده مردم شاهرود در مجلس ادامه داد: ما در کمیسیون تحقیق براساس آیین‌نامه ۱۵ روز فرصت داشتیم که گزارش را تکمیل کنیم که وقت کافی گذاشته شد و نظر اعضا هم این بود که این فرصت ۱۵ روزه قابل تمدید نیست. اسناد و مدارک را هم کامل بررسی کردیم. نهایتا کمیسیون تحقیق اقناع شد و به این تصمیم رسید. قطعا اگر غیر این بود آن را اعلام می‌کردیم.

خانی یادآور شد: ما کارشناسان خبره و همچنین افراد حقوقی در کمیسیون تحقیق داشتیم و از افراد لازم هم کمک گرفتیم و وقت گذاشته شد و کمیسیون تحقیق براساس اسناد و مدارک به این نتیجه رسید که اعتبارنامه آقای تاجگردون مورد تأیید است. پیش از ما هم شعبه ۱۲ آن را تأیید کرده بود. البته ما صحبت‌های نمایندگان و مخالفان و موافقان بیرون از مجلس یا مردم گچساران را گوش کردیم اما تصمیم ما براساس اسناد و مدارک اتخاذ شده و قابل دفاع است لذا کمیسیون تحقیق از تصمیم خود دفاع می‌کند. ما تحت تأثیر فشار و جوسازی یا احیانا تحت تأثیر جریانات سیاسی قرار نگرفتیم و خروجی ما براساس اسناد بوده است.

رئیس کمیسیون تحقیق در پاسخ به سوالی درباره اظهارات نیک بین عضو کمیسیون تحقیق که به نتیجه کار این کمیسیون معترض بوده، یادآور شد: ایشان از همکاران محترم ما هستند، قطعا نظراتی هم داشتند که محترم است اما بحث‌های تخصصی صورت گرفت و نهایتا بعد از جلسات با ارگان‌ها و نهادها جمع‌بندی و موضوع به رأی گذاشته شد و آنچه مهم است رأی اکثریت است. کمیسیون تحقیق هم متقاعد شد که به اعتبارنامه آقای تاجگردون رأی داد.

وی در پایان درباره زمان بررسی این اعتبارنامه در صحن علنی و همچنین اختلاف نظر بر سر اینکه آیا این اعتبارنامه به رأی مجلس گذاشته می‌شود یا نه، گفت: اجازه دهید در این باره هیأت رئیسه تصمیم بگیرد. ما گزارش را در زمان مشخص به هیأت رئیسه ارسال کردیم و طبق آیین‌نامه این اختیار با هیأت رئیسه است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

12 − 9 =