کد خبر : 218254
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۰ تیر ۱۳۹۹ - ۲۳:۴۵
-

لزوم تجهیز هلال احمر به امکانات مدرن و افراد متخصص

لزوم تجهیز هلال احمر به امکانات مدرن و افراد متخصص

به گزارش قائم آنلاین،  آیت الله محمد باقر محمدی لائینی طی دیدار با مسئول دفتر نمایندگی دفتر نماینده مقام معظم رهبری در هلال احمر استان مازندران و رئیس جمعیت هلال احمر مازندران و همچنین جمعی از پرسنل جمعیت هلال احمر استان، اظهار کرد: هلال احمر نهادی است که در شرایط سختی به سراغ مردم می‌آید،

به گزارش قائم آنلاین،  آیت الله محمد باقر محمدی لائینی طی دیدار با مسئول دفتر نمایندگی دفتر نماینده مقام معظم رهبری در هلال احمر استان مازندران و رئیس جمعیت هلال احمر مازندران و همچنین جمعی از پرسنل جمعیت هلال احمر استان، اظهار کرد: هلال احمر نهادی است که در شرایط سختی به سراغ مردم می‌آید، جمعیتی که بعد مردمی دارد و علاقه‌مند به خدمت به مردم است و به‌دنبال شهرت و ریا نیست.

وی بیان کرد: در آغاز اسلام و زمان‌های گذشته هم نهادی شبیه هلال احمر داشتیم با توجه به اینکه طبق آیه قرآن کسی که صدای مسلمانی را بشنود و کمک نکند مسلمان نیست، این یعنی کل مردم جمعیتی از هلال احمر باید باشند، البته آیات و روایات زیادی در مورد کمک در زمان مصیبت و سختی داریم.

نماینده ولی فقیه در مازندران خاطرنشان کرد: امروز جمعیت هلال احمر با افراد متخصص و آموزش دیده و امکانات مدرن یک نیاز مهم است، مردم همیشه در موقع مشکلات و سختی‌ها بسیار حضور فعال دارند که علاوه بر وجود مردم، بودن سازمانی چون هلال احمر برای ساماندهی بسیار ضروری و مفید است.

محمدی لائینی با بیان اینکه باید این جمعیت مدرن، مجهز و دارای امکانات به روز و آموزش‌های کافی را دیده باشد، تصریح کرد: سرمایه اصلی جمعیت هلال احمر اعتماد مردم است، مردم باید اعتماد کنند، این مناسب نیست که حادثه‌ای اتفاق بی‌افتد و مردم بگویند ما خودمان وارد عمل می‌شویم.

وی تاکید کرد: شما باید اعتمادسازی کنید، سلامت، درستکاری و امانت‌داری، حسن خلق، ایثار و فداکاری در صحنه حادثه برای جلب رضایت مردم بسیار ضروری است، باید در کنار همه این‌ها برنامه‌های تبلیغی و ترویجی هم وجود داشته باشد.

محمدی لائینی افزود: از دیگر ویژگی هلال احمر این است که مقام معظم رهبری در این بخش نماینده دارد، این یعنی انتطار بیشتری از دیگر دستگاها دارد، پس توزیع امکانات و خدمات است، اینکه سوءاستفاده نشود و با یک سیستم درست انجام شود بسیار مهم است، شناسایی افراد بسیار ضروری است، این کار با داشتن گروه ارزیابی امکان پذیر است، تا کمک مردم و خیرین به خوبی انجام شود.

نماینده ولی فقیه در مازندران در پایان با اشاره به یاد و خاطره آیت الله طبرسی نماینده فقید ولی فقیه در استان و حجت الاسلام ساداتی، گفت: این بزرگان خدمات ارزنده‌ای در این مجموعه داشتند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

پنج × چهار =