کد خبر : 215302
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۱ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۰
-

افزایش ۲۰۰ تنی پسماندهای عفونی تهران در دو هفته اخیر

افزایش ۲۰۰ تنی پسماندهای عفونی تهران در دو هفته اخیر

به گزارش قائم آنلاین، صدرالدین علیپور در گفت و گو ، با بیان اینکه براساس آمارهای رسمی میزان ابتلا به ویروس کرونا در هفته‌های اخیر افزایش یافته و این امر به‌خوبی خود را در میزان پسماندهای عفونی و بیمارستانی نشان داده است، گفت: در شرایط معمول روزانه ۶۰ تا ۸۰ تن زباله بیمارستانی در تهران

به گزارش قائم آنلاین، صدرالدین علیپور در گفت و گو ، با بیان اینکه براساس آمارهای رسمی میزان ابتلا به ویروس کرونا در هفته‌های اخیر افزایش یافته و این امر به‌خوبی خود را در میزان پسماندهای عفونی و بیمارستانی نشان داده است، گفت: در شرایط معمول روزانه ۶۰ تا ۸۰ تن زباله بیمارستانی در تهران جمع‌آوری می‌شد که این میزان از ابتدای شیوع ویروس کرونا به حداکثر میزان خود یعنی ۸۰ تن رسید و در دو هفته گذشته این میزان به ۱۰۰ تن افزایش پیدا کرد.

وی ادامه داد: این افزایش موجب شد تا به‌تازگی ۱۰ ناوگان جدید را برای جمع آوری و انتقال پسماندهای عفونی بیمارستان‌ها در نظر بگیریم. ۱۰۰ نیروی انسانی نیز مسئولیت این امر را بر عهده دارند.

علیپور در پاسخ به این سوال که آیا مشکل سازمان با بیمارستان‌ها در خصوص نحوه بسته‌بندی، ضدعفونی و تحویل پسماندهای بیمارستانی حل شده است، گفت: این مشکل همواره وجود داشته است و تنها مختص به یک ماه و نیم گذشته نیست اما از زمان شیوع ویروس کرونا، تلاش کردیم تا با توجه به مشکل موجود، حداکثر تجهیزات بهداشتی را در اختیار کارگرانی که مسئولیت جمع آوری و دفن پسماندهای بیمارستانی را دارند، قرار دهیم.

وی در بخش دیگری از اظهارات خود به کاهش حجم زباله در تهران اشاره و تصریح کرد: در گذشته روزانه ۷ هزار و ۵۰۰ تن زباله در پایتخت تولید می شد که با اجرای طرح کاپ (کاهش پسماند) این میزان به حدود ۴ هزار و ۹۰۰ تن کاهش پیدا کرد. با شیوع ویروس کرونا دوباره با افزایش حجم زباله و رسیدن این عدد به ۷ هزار و ۲۰۰ تن مواجه بودیم.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند تصریح کرد: از آن جا که بارها به شهروندان توصیه شده بود عید امسال از تهران خارج نشوند، پیش بینی می کردیم حجم زباله در فروردین ماه امسال چندان کاهش پیدا نکند، با این حال میزان تولید زباله در هفته اول فروردین با ۴۰۰ تن کاهش به روزانه ۶ هزار و ۸۰۰ تن رسید.

علیپور تاکید کرد: یکی از مشکلات ما در روزهای ابتدایی شیوع ویروس، رهاکردن دستکش‌ها و ماسک‌های احتمالا آلوده در معابر بود که سلامت پاکبانان را به خطر می انداخت. در حال حاضر با توجه به اطلاع‌رسانی گسترده در خصوص خودداری از این کار، وضعیت تا حدی بهتر شده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

چهارده − شش =