کد خبر : 212204
تاریخ انتشار : پنج شنبه ۲۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۰
-

۶ شرط حزب بارزانی برای حمایت از نخست‌وزیر آتی عراق

۶ شرط حزب بارزانی برای حمایت از نخست‌وزیر آتی عراق

به گزارش قائم آنلاین، به نقل از سایت شبکه سومریه نیوز، میاده النجار، عضو حزب دموکرات کردستان عراق گفت: روسای سه‌گانه اقلیم کردستان عراق هماهنگی و تفاهمی برای تطبیق دیدگاه‌ها با همه احزاب سیاسی در اقلیم دارند تا گفتمان کردها یکپارچه باشد. وی گفت، فراکسیون‌های کرد از نخست‌وزیر آتی در داخل پارلمان حمایت خواهندکرد؛ مشروط

به گزارش قائم آنلاین، به نقل از سایت شبکه سومریه نیوز، میاده النجار، عضو حزب دموکرات کردستان عراق گفت: روسای سه‌گانه اقلیم کردستان عراق هماهنگی و تفاهمی برای تطبیق دیدگاه‌ها با همه احزاب سیاسی در اقلیم دارند تا گفتمان کردها یکپارچه باشد.

وی گفت، فراکسیون‌های کرد از نخست‌وزیر آتی در داخل پارلمان حمایت خواهندکرد؛ مشروط بر اینکه اولا ً وی شخصیت مقبولی نزد همه اقشار ملت عراق و به ویژه سه گروه اصلی(شیعه، اهل تسنن- کرد) باشد. دوماً نامزد نخست‌وزیری به اجرای قانون اساسی پایبند باشد و سوم اینکه حقوق و مطالبات قانونی اقلیم کردستان را رعایت کند.

النجار تصریح کرد، شرط چهارم این است که نامزد نخست‌وزیری در تشکیل دولت و رایزنی‌ها، حریم اقلیم را رعایت کند و شرط پنجم اینکه به دنبال حل و فصل همه مشکلات موجود میان اربیل و بغداد باشد و به همه توافقات پیشین و به ویژه مناطق مذکور در ” ماده ۱۴۰” قانون اساسی، حقوق پیشمرگ‌ها و بودجه اقلیم احترام بگذارد. شرط آخر این است که مشکلات عراق و بویژه مطالبات مشروع معترضان در بغداد و دیگر استان‌ها را درک کند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

1 × دو =