کد خبر : 207101
تاریخ انتشار : شنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۰
-

اصلاح‌طلبان اگر برنامه هوشمندانه‌ای پیش نگیرند دچار ضرر و زیان خواهند شد

اصلاح‌طلبان اگر برنامه هوشمندانه‌ای پیش نگیرند دچار ضرر و زیان خواهند شد

به گزارش قائم آنلاین، جلال میرزایی در گفت‌وگو ، ضمن ارزیابی از اضلاع رقابتی در انتخابات سال جاری مجلس شورای اسلامی و آرایش سیاسی در مجلس آتی بیان کرد: در سال‌های اخیر اصولگرایان و اصلاح‌طلبان همواره در صحنه سیاسی کشور حضور داشتند و در سال ۱۳۹۴ و ۱۳۹۰ نیز این دو جریان با یکدیگر رقابت

به گزارش قائم آنلاین، جلال میرزایی در گفت‌وگو ، ضمن ارزیابی از اضلاع رقابتی در انتخابات سال جاری مجلس شورای اسلامی و آرایش سیاسی در مجلس آتی بیان کرد: در سال‌های اخیر اصولگرایان و اصلاح‌طلبان همواره در صحنه سیاسی کشور حضور داشتند و در سال ۱۳۹۴ و ۱۳۹۰ نیز این دو جریان با یکدیگر رقابت داشته‌اند. در حال حاضر نیز فضای سیاسی شاهد رقابت بین این دو جریان است.

وی در ادامه اظهار کرد: اما در داخل طیف اصولگراها یا نیروهای انقلابی دو جریان وجود دارد که اگر اصلاح‌طلبان آن‌طور که باید و شاید وارد عرصه رقابتی نشوند و کاندیدا معرفی نکنند جریان نیروهای انقلابی با برنامه به رقابت در بین خود خواهند پرداخت. یک طیف از جناح اصولگرایان با طیف دیگری از داخل این جناح رقابت خواهند کرد. احتمال این روند در شهر تهران نیز وجود دارد.

نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: هر یک از نیروهای سیاسی با برنامه‌ریزی سعی دارند بر روی صحنه سیاست و رفتار انتخاباتی شهروندان تاثیر بگذارند. متاسفانه جریان اصلاحات مسیر اشتباهی را در سه سال اخیر پیموده است. برخی از افراد منتسب به این جریان به جای تحلیل واقعیت‌ها در اتاق‌های فکر در فضای جامعه به گونه‌ای القاء کردند که اصلاح‌طلبان پایگاه اجتماعی خود را از دست داده‌اند و جامعه از آنها عبور کرده است و این اقدام هزینه زیادی را به جریان اصلاحات تحمیل کرده است.

این عضو کمیسیون انرژی مجلس در ادامه تاکید کرد: جریان های سیاسی باید تا روز قبل از انتخابات اعتماد به نفس خود را حفظ کند و از همه ظرفیت‌ها و حداقل امکانات خود حداکثر استفاده را داشته باشند. متاسفانه ما عادت کرده‌ایم که با وجود حداکثر منابع و اختیارات بدون برنامه‌ریزی آن را به هدر دهیم.

نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی در ادامه با تاکید بر این‌که جریانات سیاسی با حداقل امکانات حداکثر استفاده را از شرایط برای رسیدن به موفقیت داشته باشند، خاطرنشان کرد: کسی منکر این موضوع نیست که امروز محدودیت‌هایی وجود دارد اما هنر مدیریت، برنامه‌ریزی برای مشارکت در انتخابات و ورود به عرصه رقابتی است. اصلاح‌طلب‌ها تحت فشار هستند و اگر برنامه هوشمندانه‌ای نداشته باشند دچار ضرر و زیان خواهند شد.

میرزایی در ادامه اضافه کرد: مشارکت مردمی در انتخابات شامل شهرهای بزرگ و حوزه‌های انتخابیه کوچک‌تر می‌شود. در حوزه‌های انتخابیه مولفه‌های گوناگونی نظیر مسائل طائفه‌ای، قومی و قبیله‌ای وجود دارد که در تمام کشورها این مسائل بر روی مشارکت مردمی در انتخابات تاثیر دارد. ما نباید به این موضوع به عنوان یک ضعف نگاه کنیم بلکه مسائل ملی و منطقه‌ای و قومی همواره در تمام کشورها در مشارکت و رقابت‌های سیاسی تاثیرگذار است و این یک حسن محسوب می‌شود.

این عضو فراکسیون امید مجلس در پایان بیان کرد: اما در شهرهای بزرگ باید منتظر ماند تا به انتخابات نزدیک‌تر شویم، چرا که معمولا در هفته آخر فضای رقابتی در شهرهای بزرگ شکل می‌گیرد. تجربه نشان داده که بعد از ۱۱ بهمن‌ماه و اعلام نهایی تایید صلاحیت‌ها یک جهش نسبی رو به جلو خواهیم داشت و جهش بعدی در تاریخ ۲۲ بهمن‌ماه و آغاز تبلیغات انتخاباتی است که باید منتظر ماند و دید که چه اتفاقی پیش می‌آید.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

یک × 3 =