کد خبر : 206471
تاریخ انتشار : سه شنبه ۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۸:۰۰
-

نوری: دولت‌های مردم‌سالار منطقه خروج آمریکا از خاورمیانه را قانونی کنند

نوری: دولت‌های مردم‌سالار منطقه خروج آمریکا از خاورمیانه را قانونی کنند

به گزارش قائم آنلاین، سید راضی نوری در گفت‌وگو ، در مورد تصمیم پارلمان عراق مبنی بر خروج نیروهای آمریکا از خاورمیانه گفت: تصمیم پارلمان عراق در این خصوص یک تصمیم انقلابی است. به شهادت رساندن ابومهدی مهندس و چند تن از نظامیان این کشور، نقض حاکمیت رسمی کشور عراق است. از طرف دیگر رستاخیز

به گزارش قائم آنلاین، سید راضی نوری در گفت‌وگو ، در مورد تصمیم پارلمان عراق مبنی بر خروج نیروهای آمریکا از خاورمیانه گفت: تصمیم پارلمان عراق در این خصوص یک تصمیم انقلابی است. به شهادت رساندن ابومهدی مهندس و چند تن از نظامیان این کشور، نقض حاکمیت رسمی کشور عراق است. از طرف دیگر رستاخیز بزرگ دو ملت عراق و ایران و مقاومت ملی مردم این دو کشور برای نمایندگان عراق الهام بخش بود. خوشبختانه وحدتی در پارلمان عراق شکل گرفت و این مصوبه با رأی بالایی تصویب شد.

نماینده مردم شوش در مجلس شورای اسلامی افزود: بعید می‌دانم که مصوبه پارلمان عراق،‌ اجرایی نشود و یا عراق از این تصمیم عقب‌نشینی کند. علاوه بر ابومهدی مهندس، سردار سلیمانی هم برای عراقی‌ها مهم بود. دغدغه سردار سلیمانی خروج نیروهای آمریکایی از منطقه بود. به نظرم، برکت خون این شهید باعث عملیاتی شدن این قانون خواهد شد.

وی در مورد ضرورت‌های اجرایی شدن مصوبه پارلمان عراق گفت: دولت‌های دموکراتیک منطقه که دارای مجلس نمایندگان هستند باید به خودشان بیایند و مصوباتی مبنی بر عدم حضور نیروهای آمریکایی در مرزهای خود تصویب بکنند. عدم حضور نیروهای منطقه در کشورهای خاورمیانه باید قانونی شود.

این عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی با ارجاع به سخنرانی اخیر دبیر کل حزب‌الله لبنان اظهار کرد: نمی‌خواهم بگویم که مصوبه پارلمان عراق متأثر از سخنرانی سید سن نصرالله بود اما این مصوبه با چند دقیقه تأخیر یا شاید همزمان با سخنرانی سید حسن نصرالله بود. سید حسن نصرالله به دولت‌ها گوشزد کرد که همه ما کشورهای عربی و منطقه خاورمیانه باید وحدت داشته باشیم و به خودمان بیاییم و هر کدام از ما، آمریکایی‌ها را از منطقه خود بیرون کنیم.

نوری در پایان تأکید کرد: هدف راهبردی نظام ما و مجموعه سپاه قدس کشتن انسان‌ها نیست. هدف خروج نیروهای آمریکایی از منطقه است. مردم در مقابله با آمریکا موج و طوفان عجیبی از خود نشان دادند. وقتی شخصی مثل ترامپ از صلح حرف می‌زند، می‌فهمید که حساب کار دستشان آمده است. آمریکا فقط در پی منافع خود است. کشورها نباید به آمریکا باج بدهند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

بیست + بیست =