کد خبر : 203565
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۲ دی ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۵
-

ثبت ۸۸ اثر تاریخی و طبیعی مازندران در فهرست آثار ملی

ثبت ۸۸ اثر تاریخی و طبیعی مازندران در فهرست آثار ملی

به گزارش قائم آنلاین،  سیف الله فرزانه در گفت و گو با خبرنگار ما با اشاره به ثبت ۸۸ اثر تاریخی – طبیعی استان، امسال در فهرست آثار ملی ایران اظهار کرد: این آثار طبیعی طی ۹ ماه امسال، ثبت ملی شد. فرزانه با بیان اینکه در این مدت ۳۸ بنای تاریخی مازندران هم مرمت

به گزارش قائم آنلاین،  سیف الله فرزانه در گفت و گو با خبرنگار ما با اشاره به ثبت ۸۸ اثر تاریخی – طبیعی استان، امسال در فهرست آثار ملی ایران اظهار کرد: این آثار طبیعی طی ۹ ماه امسال، ثبت ملی شد.

فرزانه با بیان اینکه در این مدت ۳۸ بنای تاریخی مازندران هم مرمت شد افزود:برای بازسازی این بنا‌ها، بیش از ۲۸ میلیارد و ۶۲۷ میلیون ریال هزینه شد.

وی تصریح کرد:دو موزه خصوصی امسال در مازندران بهره برداری و دوهزار قلم اموال منقول فرهنگی و تاریخی ساماندهی و مستندسازی شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران، تعیین عرصه، حریم و ضوابط حفاظتی ۲۷ اثر تاریخی در شورای میراث فرهنگی استان، گمانه زنی در دو محوطه تاریخی و نیز ثبت شش لکه جنگل‌های هیرکانی در فهرست میراث جهانی را از دیگر اقدامات این اداره کل برشمرد و گفت: سه بنای تاریخی برای واگذاری به صندوق احیا معرفی شد.

فرزانه گفت: ۲ هزار اثر تاریخی و طبیعی در مازندران تاکنون شناسایی شده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

هجده − 10 =