کد خبر : 200816
تاریخ انتشار : شنبه ۷ دی ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۵
-

حریق ۲ هکتار از جنگل‌های چلاو آمل

حریق ۲ هکتار از جنگل‌های چلاو آمل

به گزارش قائم آنلاین، محمدرضا عباس زاده در گفت و گو ، با اشاره به آتش‌سوزی ۲ هکتار از جنگل های منطقه چلاو شهرستان آمل، اظهار کرد: از ساعت ۱۰ صبح روز گدشته در منطقه تسکاچال واقعه در چلاو و الیمستان آتش سوزی رخ داد که به علت مهار آتش در ساعات اولیه توانستیم حریق

به گزارش قائم آنلاین، محمدرضا عباس زاده در گفت و گو ، با اشاره به آتش‌سوزی ۲ هکتار از جنگل های منطقه چلاو شهرستان آمل، اظهار کرد: از ساعت ۱۰ صبح روز گدشته در منطقه تسکاچال واقعه در چلاو و الیمستان آتش سوزی رخ داد که به علت مهار آتش در ساعات اولیه توانستیم حریق را کنترل کنیم.

 وی با بیان اینکه آتش سوزی به طور کامل خاموش نشد، اما مهار شده است، عنوان کرد: توانستیم آتش سوزی را تحت کنترل قرار دهیم؛ اما به علت وجود درختان خشک و شکسته ممکن است شدت آتش افزایش پیدا کند، به همین دلیل در منطقه حضور داریم.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی شهرستان آمل در ادامه تصریح کرد: به دلیل صخره‌ای و صعب العبور بودن منطقه مهار آتش سخت است، اما با وجود سرمای هوا نیروها تمام دیشب را بیدار بودند.

این مسئول آتش سوزی را سطحی عنوان کرد و افزود: سه نوع آتش سوزی در جنگل وجود دارد، سطحی، تنه ای و تاجی، در آتش سوزی سطحی درختان شکسته و گونه ها آسیب می بینند اما در تنه ایی و تاجی، تنه درختان که گسترش بیشتری دارد دچار آسیب می شوند.

عباس پور به علت اصلی آتش‌سوزی اشاره کرد و گفت: بی احتیاطی شخصی که ظاهراً دچار زوال عقل بوده، این حادثه را رقم زده. این فرد از طریق مراجع ذیربط شناسایی و به خانواده اش تحویل داده شد.

وی در ادامه یادآور شد: با وجود شرایط محیطی سخت و شب، دشواری های زیادی این عملیات داشت اما همکارانم به خاطر  علاقه‌ای که دارند این مسئولیت سنگین را قبول می کنند گاهی به علت شدت حرارت، سنگ ها به اطراف پرت می شدند، ۲ مصدوم بر اثر این ضربه ها داشتیم که سطحی بوده است.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی شهرستان آمل در پایان با بیان اینکه  در ۲ سال اخیر آتش سوزی جنگل نداشتیم  خاطرنشان کرد: متاسفانه آتش سوزی مراتع بسیار اتفاق افتاده است، که اکثر آنها بر اثر بی احتیاطی بوده، نیاز است رسانه‌ها  به ویژه رسانه ملی همانطور که تبلیغات چیپس و پفک می کنند با ساخت  تیزر از اهمیت حفاظت از جنگل ها و ترویج  فرهنگ لازم به مردم بپردازند و ضرورت را یادآوری کنند؛  چراکه  شمال کشور با جنگل هایش زیباست.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

دو × سه =