کد خبر : 198917
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۸ - ۱۹:۲۰
-

شمخانی: ثبات و امنیت پایدار اصلی‌ترین راهبرد ایران در منطقه است

شمخانی: ثبات و امنیت پایدار اصلی‌ترین راهبرد ایران در منطقه است

به گزارش قائم آنلاین، دریابان شمخانی در این دیدار با ابراز نگرانی از احتمال احیای داعش در افغانستان و تقبیح و محکومیت تشنج و بی ثباتی در این کشور، هرگونه اقدام علیه دولت قانونی افغانستان را اقدامی در راستای تقویت گروه‌های تروریستی و در خدمت منافع نامشروع آمریکا دانست. وی شکستن اجماع ملی احزاب سیاسی

به گزارش قائم آنلاین، دریابان شمخانی در این دیدار با ابراز نگرانی از احتمال احیای داعش در افغانستان و تقبیح و محکومیت تشنج و بی ثباتی در این کشور، هرگونه اقدام علیه دولت قانونی افغانستان را اقدامی در راستای تقویت گروه‌های تروریستی و در خدمت منافع نامشروع آمریکا دانست.
وی شکستن اجماع ملی احزاب سیاسی افغانستان علیه تروریسم و افراطی گری را از راهبردهای شوم دشمنان امنیت افغانستان توصیف کرد و بر تقویت دولت این کشور تاکید کرد.
دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان با بیان اینکه هیچ عامل خارجی نباید بر روابط خوب تهران-کابل تاثیر منفی داشته باشد؛ گسترش همه جانبه روابط با همسایگان به ویژه با افغانستان را از اولویت‌های سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران بر شمرد.
حمدالله محب مشاور امنیت ملی رییس جمهور افغانستان نیز در این ملاقات روابط گرم و دوستانه میان ایران و افغانستان را در مشارکت دو کشور برای پیشبرد روند صلح در این کشور بسیار تعیین کننده عنوان کرد و اظهار داشت: تلاش جمهوری اسلامی ایران برای کاهش بحران های امنیتی در افغانستان که نشست گفت‌وگوی امنیت منطقه ای یکی از نمادهای مهم آن است، قابل تقدیر است.
وی گفت: انتخابات اخیر ریاست جمهوری نشان دهنده اراده مردم افغانستان برای حفظ و تقویت ساختارهای سیاسی و برون رفت از بحران‌های امنیتی موجود از راه‌های مسالمت آمیز است.
محب اظهار داشت: تداوم مشارکت همسایگان افغانستان و همکاری با دولت این کشور در مبارزه با تروریسم به طور قطع در سرعت بخشیدن به صلح و ثبات در افغانستان بسیار تاثیر گذار است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

2 + پانزده =