کد خبر : 192901
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۸ - ۸:۵۰
-

پیشنهاد تخصیص سهمیه گاز رایگان به خودروهای عمومی

پیشنهاد تخصیص سهمیه گاز رایگان به خودروهای عمومی

به گزارش قائم آنلاین، اردشیر دادرس در گفت‌وگو ، با اشاره به وضعیت جایگاه‌های سی‌ان‌جی پس از اصلاح قیمت بنزین در کشور اظهار کرد: وضعیت جایگاه‌ها نسبت به گذشته بهبود یافته است، چراکه تمایل افراد برای استفاده از سی‌ان‌جی افزایش پیدا کرده و امیدواریم که با اصلاح قیمت بنزین، این استقبال بیش‌تر نیز شود. وی

به گزارش قائم آنلاین، اردشیر دادرس در گفت‌وگو ، با اشاره به وضعیت جایگاه‌های سی‌ان‌جی پس از اصلاح قیمت بنزین در کشور اظهار کرد: وضعیت جایگاه‌ها نسبت به گذشته بهبود یافته است، چراکه تمایل افراد برای استفاده از سی‌ان‌جی افزایش پیدا کرده و امیدواریم که با اصلاح قیمت بنزین، این استقبال بیش‌تر نیز شود.

وی با تاکید بر این مساله که ۴.۵ میلیون خودرو گازسوز در کشور وجود دارد که ۹۰ درصد آن‌ها خودروهای حمل‌ونقل عمومی هستند، اظهار کرد: پیشنهاد ما به دولت این است که پس از اجرای طرح اصلاح قیمت بنزین، به‌جای این‌که پول نقد حاصل از این طرح را به مردم بدهد، سوخت گاز را به‌صورت رایگان در اختیار خودروهای حمل‌ونقل عمومی، به‌ویژه تاکسی‌ها قرار دهد که از این طریق هم شرایط حمل و نقل عمومی بهبود پیدا کند، هم از لحاظ استفاده از بهبود کیفیت سوخت مصرفی و بهبود وضعیت آلودگی هوا توفیقاتی حاصل شود.

رییس هیات مدیره انجمن صنفی جایگاه‌داران سی‌ان‌جی همچنین خاطرنشان کرد کرد که تا قبل از این، مصرف گاز سی‌ان‌جی در کشور روزانه معادل ۱۹ تا ۲۰ میلیون مترمکعب بود. این درحالی است که ظرفیت توزیع این سوخت روزانه بین ۳۸ تا ۴۰ میلیون مترمکعب است. در حقیقت جایگاه‌ها با ۵۰ تا ۶۰ درصد ظرفیت خود مشغول به‌کارند. به همین دلیل پیشنهاد ما این است که در این فرصت برای گاز بسته حمایتی در نظر گرفته شود و دولت به این بخش توجه کند.

وی درباره جزییات پیشنهاد خود برای ارائه بسته حمایتی در بخش گاز، گفت: به‌جای این‌که پول نقد را به در اختیار رانندگان بخش حمل و نقل عمومی قرار دهند، به آن‌ها سهمیه رایگان استفاده از سوخت گاز اختصاص دهند. به طور مثال یک راننده تاکسی که روزانه ۳۰ لیتر بنزین مصرف می‌کند، ماهانه ۹۰۰ لیتر بنزین می‌سوزاند که با احتساب قیمت ۱۵۰۰ تومانی برای هر لیتر بنزین، ماهانه یک میلیون و ۳۵۰ هزار تومان هزینه می‌کند که می‌توانند معادل مصرف ماهانه بنزین، گاز رایگان در اختیار رانندگان حمل و نقل عمومی قرار دهند.

دادرس همچنین اضافه کرد: از زمان اعلام تصمیم اصلاح قیمت بنزین تاکنون، شرایط در تمام جایگاه‌های CNG آرام است و به هیچ‌کدام از جایگاه‌های سی‌ان‌جی آسیبی وارد نشده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

بیست − 3 =