کد خبر : 189500
تاریخ انتشار : پنج شنبه ۹ آبان ۱۳۹۸ - ۲۳:۳۰
-

بی تقوایی مجازی در نحوه انعکاس فیلم گفت و گوی همسر حدادعادل درباره مدارس فرهنگ

بی تقوایی مجازی در نحوه انعکاس فیلم گفت و گوی همسر حدادعادل درباره مدارس فرهنگ

به گزارش قائم آنلاین، به نقل از  شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ پس از پخش گفت و گوی تلویزیونی دکتر ماهروزاده، همسر حداد عادل از شبکه ۴ سیما برخی کانال های تلگرامی با بازنشر یک کلیپ تقطیع شده از این گفت و گو اینطور القاء کردند که هدف از تاسیس مدارس فرهنگ بنا بر گفته

به گزارش قائم آنلاین، به نقل از  شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ پس از پخش گفت و گوی تلویزیونی دکتر ماهروزاده، همسر حداد عادل از شبکه ۴ سیما برخی کانال های تلگرامی با بازنشر یک کلیپ تقطیع شده از این گفت و گو اینطور القاء کردند که هدف از تاسیس مدارس فرهنگ بنا بر گفته وی تحصیل فرزندشان در مدرسه علوم انسانی مناسب بوده است.
مدرسه «فرهنگ»، را خیلی‌ها “مدرسه حداد عادل” خطاب می‌کنند؛ مدرسه‌ای که نخستین بار در کشور برای تربیت دانش آموزان علوم انسانی تأسیس شد. ماجرای تأسیس این دبیرستان که دو شعبه دخترانه و پسرانه داشت به سال ۷۱ باز می‌گردد.
حالا دکتر ماهروزاده، همسر حدادعادل در یک برنامه زنده تلویزیونی علت تاسیس این مدارس را در آن زمان فقر تربیتی و آموزشی مدارس علوم انسانی بیان می کند.
وی در این گفت و گو بیان می کند که در آن زمان به دنبال ثبت نام پسرشان در یک مدرسه علوم انسانی بودند که متاسفانه مدرسه مناسبی پیدا نمی کنند. بعد از آن تصمیم می گیرند که مدارس فرهنگ را تاسیس کنند.
بیان این نکته کافی بود تا برخی کانال های تلگرامی و صفحات اینستاگرامی با انتشار کلیپ تقطیع شده ای از وی اینگونه وانمود کنند که علت تاسیس این مدارس نبود مدرسه مناسب برای آقازاده شان و تحصیل وی در آن بوده است.
البته این دلیل همسرحدادعادل، در مصاحبه فرید حداد _ پسر وی_ با هفته نامه پنجره هم بیان شده است: سال سوم دبیرستان فهمیدم که دیگر نمیخواهم ریاضی بخوانم و برای اینکه عمرم تلف نشود با پدر به فکر پیدا کردن یک مدرسه علوم انسانی افتادیم. در سال تحصیلی۷۱-۷۰ در کل شهر تهران فقط در دو مدرسه چهارم علوم انسانی روزانه وجود داشت. یکی مدرسه آل احمد تجریش، یک کلاس و دیگری یک کلاس مدرسه دو شهید میدان خراسان بود. مابقی شبانه برگزار می شد. در اصل بیشتر کسانی در کلاسهای شبانه درس می خواندند که فقط قصدشان گرفتن مدرک بود.
اگرچه کارشناسان حوزه آموزش انتقادات مختلفی به نحوه عملکرد برخی مدارس غیرانتفاعی و توسعه خصوصی سازی تعلیم و تربیت بنابر اصول اساسی و رویکردهای مبنایی در حوزه آموزش و پرورش طراز انقلاب اسلامی دارند؛ اما حالا انگار برخی کانال ها و اشخاص نان خودشان را در این بی تقوایی و جعل سخنان همسر حدادعادل دیده اند.
جای تعجب دارد با اینکه در هیچ جای این صحبت ها ماهروزاده اشاره ای به این دلیل نکرده است اما برخی از کانال ها سعی در القای این مطلب کرده اند.
در این بین فرزند فتاح، رئیس بنیاد مستضعفان همزمان با داغ شدن این کلیپ در فضای مجازی دست به انتشار توییتی زد که کمی موضوع را وارد فاز دیگری کرد. (البته وی بنا به دلایلی نامعلوم این توییت را از صفحه شخصی خود حذف کرد)

وی در این توییت نوشت: مدرسه آقای حداد برای بنیاد مستضعفان است که سالهاست اجاره ای بابت آن پرداخت نشده حتی به بهانه آن زمینی هم از آقای قالیباف به بهای مفت خریداری و تغییر کاربری شده است و ادامه ماجرا
البته جای سئوال اینجاست که بنیاد عظیم مستضعفان روابط عمومی یا مسئول حقوقی ندارد که پسر آقای رئیس باید دراین باره اظهار نظر کند؟
بعد هم اینکه آیا انتشار این دست اطلاعات فارغ از صحت و سقم آن به نوعی سواستفاده از جایگاه حقوقی رئیس بنیاد مستضعفان نیست؟
البته برخی از کاربران توییتر به انتشار این کلیپ تقطیع شده و بی تقوایی برخی کانال ها و صفحات در فضای مجازی واکنش نشان دادند و به آن انتقاد کردند که در ادامه برخی از آنها را می خوانید:

دانلود

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

1 + 20 =