کد خبر : 185028
تاریخ انتشار : یکشنبه ۷ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۰
-

تشکیل وزارتخانه بازرگانی بدنه دولت را فربه و حجیم نمی‌کند

تشکیل وزارتخانه بازرگانی بدنه دولت را فربه و حجیم نمی‌کند

به گزارش قائم آنلاین، علی‌اصغر یوسف‌نژاد در گفت‌وگو ، در مورد جزییات طرح شفافیت آرای نمایندگان مردم در مجلس و دلیل مخالفت با طرح دوفوریتی اظهار کرد: این طرح بسیار خوبی برای مردم و مجلس محسوب می‌شود که من خودم اعلام موافقت کردم. وی افزود: البته شفافیت دارای ۵۰ شاخصه است که یک موضوع آن

به گزارش قائم آنلاین، علی‌اصغر یوسف‌نژاد در گفت‌وگو ، در مورد جزییات طرح شفافیت آرای نمایندگان مردم در مجلس و دلیل مخالفت با طرح دوفوریتی اظهار کرد: این طرح بسیار خوبی برای مردم و مجلس محسوب می‌شود که من خودم اعلام موافقت کردم.

وی افزود: البته شفافیت دارای ۵۰ شاخصه است که یک موضوع آن مربوط به شفافیت آراست، مردم زمانی که نماینده‌ای را انتخاب می‌کنند باید از عملکرد و رفتارش در کمیسیون و فرآیند تصویب قانون اطلاعات کسب کنند.

نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه شفافیت آرا به اعتمادسازی کمک می‌کند، گفت: با عملی شدن این موضوع مردم می‌توانند نمایندگان خود را ارزشیابی کرده و در فرآیند تصویب قانون مداخله داشته باشند.

یوسف‌نژاد یادآور شد: تعداد زیادی از نمایندگان این طرح را امضا کردند و مابقی با فوریت داشتن آن مخالفت کردند به این مفهوم که نیازی نیست این طرح در طی دو روز مورد بررسی قرار گرفته و تصویب شود بلکه باید به صورت عادی با چکش کاری و انجام تحقیقات طی فرآیندی بلند مدت به کمیسیون رفته و مطرح و تصویب شود.

وی تصریح کرد: طرح‌های فوریتی اضطراری بوده و عدم انجام آن باعث بروز خسارت خواهد شد در این خصوص نمایندگان صلاح ندانستند که طرح شفافیت آرا فوریتی اعلام شود و به فوریت آن رأی موافق ندادند.

یوسف‌نژاد با بیان اینکه رابطه حاکمیتی مردم و دولتمردان با شفافیت رونق می‌گیرد، خاطرنشان کرد: شفافیت فقط مربوط به مجلس نیست بلکه همه ارکان اجرایی و اداری باید شفافیت سازی را در دستور کار قرار بدهند.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی افزود: شفافیت سازی سرمایه‌های عمومی و اجتماعی که از مهمترین داشته‌های حاکمیت و نظام است را تقویت می‌کند و موجب وضوح جریان‌ها و اطلاعات در مجاری مختلف می‌شود.

وی در پاسخ به سؤالی در خصوص اینکه تکلیف ماجرای تشکیل وزارتخانه بازرگانی چه شد؟ بیان کرد: مجلس با اجرای این طرح موافقت کرد، واقعیتش این است که من هم فکر می‌کردم تشکیل این وزارتخانه به فربه و حجیم شدن بدنه دولت کمک می‌کند ولی اینطور نیست.

یوسف نژاد ادامه داد: واقعیت این است که این کار تشکیل یک وزارتخانه جدید نیست بلکه تفکیک یک وظیفه از یک وزارتخانه به بخشی دیگر است.

نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در یکی از بندهای اجرایی تشکیل این وزارتخانه درج شده که این کار بدون تخصیص هیچ بودجه و منابع مالی اجرا شود و با همان ساختار قبلی از منابع خودش مدیریت خواهد شد که در نتیجه منجر به چابک شدن دولت خواهد شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

4 × 5 =