کد خبر : 179671
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۰ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۰
-

متشرعی: داوری نمی‌خواست ایران راهی فینال شود

متشرعی: داوری نمی‌خواست ایران راهی فینال شود

به گزارش قائم آنلاین، شایسته متشرعی سرمربی تیم ملی بسکتبال بانوان در گفت‌وگو ، درباره مسابقات غرب آسیا اظهار داشت: بازی‌ها از کیفیت خوبی برخوردار بود. هر سه تیم آماده بودند و به صورت مرتب در کشورهای  مختلف اردوهایی را برگزار کرده بودند. سوریه یک ماه در  لبنان اردو داشت و دو دیدار دوستانه هم برگزار

به گزارش قائم آنلاین، شایسته متشرعی سرمربی تیم ملی بسکتبال بانوان در گفت‌وگو ، درباره مسابقات غرب آسیا اظهار داشت: بازی‌ها از کیفیت خوبی برخوردار بود. هر سه تیم آماده بودند و به صورت مرتب در کشورهای  مختلف اردوهایی را برگزار کرده بودند. سوریه یک ماه در  لبنان اردو داشت و دو دیدار دوستانه هم برگزار کرده بود. اردن در این مسابقات یک بازیکن ۱٫۹۵ سانتی از کالج TCU داشت که تغییر ملیت داده بود اما چون ID کارت نداشت نتوانست بازی کند. از طرفی ID کارت بازیکن MWBA لبنان هم آماده نبود. آنها می‌خواستند مهلت بگیرند که من مخالفت کردم.

* برای ما زمان ریکاوری در نظر نگرفتند

وی افزود: بعد از مخالفت ما اردن اعلام کرد به فیبا نامه زده تا برنامه مسابقات عوض شود. ما قرار بود روز اول با اردن بازی کنیم اما با توجه به اینکه اردن میزبان بود این امکان را داشت برنامه بازی‌ها را تغییر دهد ما هم چاره‌ای نداشتیم و پذیرفتیم. بازی اول با لبنان ۷۵ امتیاز گرفتیم در حالی که هیچ تیمی نتوانست چنین امتیازی از لبنان بگیرد. در بازی با اردن با اینکه این کشور میزبان بود اما ما توانستیم این بازی را در دست بگیریم. سوریه از روز اول که اردن را شکست داد زنگ خطر را برای ما به صدا درآورد به همین دلیل روی این تیم تمرکز کردیم و برنامه خاصی داشتیم. البته به ریکاوری ما توجه نشد. ما اعتراض هم کردیم که نپذیرفتند.

* با سوت‌های اشتباه تمرکز بازیکنان بهم ریخت

سرمربی تیم ملی بسکتبال بانوان با اشاره به اینکه ایران مقابل سوریه بارها با اختلاف امتیاز جلو بود، خاطرنشان کرد: تینا عیسائیان و معصومه اسماعیل‌زاده سه فوله شدند. از همان اول سوت‌های رانینگ برای شادی عبدلوند می‌گرفتند. تا کوارتر سوم بازی را کنترل کردیم اما اختلاف ۲۰ امتیازی ما به ۷ امتیاز رسید. تا دقیقه ۳۶ کوارتر ۴ در امتیاز ۵۶ برابر بودیم اما آنقدر ناداوری بود و سوت‌ها به ضرر ما زده شد که تمرکز بازیکنان از بین رفت. آنها نه می‌توانستند حمله کنند نه دفاع. بازیکنان ما از نظر روحی تمرکز خود را از دست داده بودند. با اینکه در لحظات پایانی داور چند پنالتی برای ما گرفت اما نتوانستیم از آنها امتیاز بگیریم.

* داوری نمی‌خواست ایران راهی فینال شود

متشرعی در ادامه صحبت‌هایش با اشاره به اینکه داوری نمی‌خواست ایران راهی فینال شود، تصریح کرد: کمک اردن در نیمه به من گفت در VIP شنیده ایران نباید راهی فینال شود.حتی برگزار کنندگان اردن به من گفتند متاسفیم که چنین اتفاقاتی افتاد. در جریان بازی مدیر تیم سوریه در جایگاه VIP لحظه به لحظه بازی را نگه می‌داشت در صورتی که نباید این کار را انجام می‌داد. مربیان سوریه به راحتی بازی را نگه می‌داشتند و مدیر سوریه بارها با داور صحبت می‌کرد. با ناداوری روحیه بچه‌ها را به هم ریختند. متاسفانه مدیر فنی مسابقات که از لبنان بود روز اول در تورنمنت حضور داشت به کشورش برگشت و روز فینال دوباره آمد.

* بیشترین میانگین گل برای ایران بود

وی افزود: زمان تایم اوت وقتی به مسئولان میز گفتیم شما زمان را نگه نداشته‌اید، فقط سرشان را تکان می‌دادند. درست است که ۴۰ سال بانوان ایران در مسابقات برون مرزی شرکت نداشتند اما این دلیل قانع کننده‌ای نیست و باید مسائل فنی بررسی شود تا اگر در مسابقات بعدی خواستند تیم را به هم بریزند اجازه ندهیم. ما ۲۱ روز تیم را در اختیار داشتیم در حالی که در تورنمنت غرب آسیا بیشترین میانگین گل برای ما بود. باید از این بازیکنان تقدیر شود. البته ما باید روی دفاع بیشتر کار کنیم تا در آینده گام‌های محکم‌تری برداریم. اجازه ندهیم داوری با سوت‌های اشتباه نتیجه را تغییر دهد.

* ۳ کاپ در نظر گرفته بودند که بعد از سومی ما کاپ سوم را برداشتند!

سرمربی تیم ملی بسکتبال بانوان در ادامه با اقداماتی که میزبان مسابقات غرب آسیا انجام داده بود،‌عنوان کرد: برای این مسابقات سه کاپ در نظر گرفته بودند اما زمانی که ما سوم شدیم کاپ سوم را برداشتند و فقط دو کاپ به تیم‌های اول و دوم دادند. وقتی به این موضوع اعتراض کردیم گفتند فقط دو کاپ می‌دهند! ما در این شرایط بازی کردیم. بازیکنان ما در دیدار با اردن واقعا جنگیدند. اگر فرصت بیشتری برای تمرین داشتند به آنچه لایق بود می‌رسیدیم اما باز هم خوب بود.ما سوم شدیم آنهم بدون بازی تدارکاتی. این کار راحتی نیست.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

یک × دو =