کد خبر : 126911
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۷ - ۲۲:۵۰
-

افشین قطبی به تنهایی موفق نمی‌‎شود

افشین قطبی به تنهایی موفق نمی‌‎شود

به گزارش قائم آنلاین، سیدسیروس پورموسوی در گفتگو ، به پیش شرط های موفقیت افشین قطبی در تیم فولاد اشاره کرد و با اشاره به دوران کاری خود در این تیم، گفت: در مورد انتخاب دستیارانم اشتباهاتی داشتم. مشروح گفتگوی پورموسوی با خبرنگار مهر در ادامه می آید: * خبرگزاری مهر – ارزیابی شما درباره

به گزارش قائم آنلاین، سیدسیروس پورموسوی در گفتگو ، به پیش شرط های موفقیت افشین قطبی در تیم فولاد اشاره کرد و با اشاره به دوران کاری خود در این تیم، گفت: در مورد انتخاب دستیارانم اشتباهاتی داشتم.

مشروح گفتگوی پورموسوی با خبرنگار مهر در ادامه می آید:

* خبرگزاری مهر – ارزیابی شما درباره انتخاب افشین قطبی به عنوان سرمربی جدید تیم فولاد خوزستان چیست؟

– سیروس پورموسوی: اگر قطبی دنبال موفقیت در فولاد است، همه باید با هم حرکت کنند و تمام جوانب را در نظر گرفت. اینکه صرفا با حضور یک سرمربی تمام نتایج تیم تغییر کند، اینطور نیست. تمام اعضای تیم و باشگاه باید تحت هر شرایطی کنار هم باشند.

* دلایل برکناری شما از سرمربیگری فولاد چه بود؟

– باشگاه فولاد از من حمایت نکرد و با یک باخت، از سمتم برکنار شدم. الان تیم هایی در لیگ هستند که حتی ۱۰ هفته نتیجه نگرفتند ولی تمام اعضای باشگاه و هیات مدیره از سرمربی حمایت کرد و تیم هم به موفقیت رسید. این اتفاق برای من رخ نداد. سال گذشته مشکلاتم در فولاد از روز اول نبود و به تدریج شعارها شروع شد. امسال از بازی با نساجی توهین ها شروع شد و با هشت امتیاز، برکنار شدم. امیدوارم هرچقدر که از من حمایت نشد، از افشین قطبی حمایت صورت بگیرد.

*چه زمانی متوجه مذاکره فولاد با افشین قطبی شدید؟

– از روزی که با من قطع همکاری کردند، باشگاه دنبال گزینه های زیاد داخلی و خارجی رفت. بعد از بازی فولاد با پیکان بود که زمزمه های مذاکره با افشین قطبی مطرح و جدی تر شد.

* فکر می کنید قطبی بتواند تیم را از این وضعیت نجات بدهد؟

– همانطور که گفتم قطبی به تنهایی نمی تواند در فولاد موفق باشد. باید همه با هم باشند. اینکه فقط در پیروزی ها کنار سرمربی باشند، به درد نمی خورد. افشین قطبی بعد از هشت، نه سال به ایران بازگشته است و نیاز به زمان دارد. خوشبختانه لیگ مدت طولانی تعطیل می شود و قطبی فرصت کافی برای آشنایی با شرایط را دارد. اصل کار حمایت است. همه اعضای باشگاه باید در سخت ترین شرایط پشت سرمربی تیمشان باشند.

* اگر به گذشته کاری خود در فولاد برگردید آیا کار و تصمیمی هست که در آن تجدیدنظر کنید؟

– اولین چیزی که به فولاد ضربه زد، ابقای دیرهنگام من بود. بنده با تیم قرارداد داشتم ولی در همکاری برای فصل جدید، تعلل کردند. همین باعث شد از لیست اول بازیکنان مدنظری که تهیه کرده بودیم، خیلی ها به تیم های دیگر بروند. برای همین با لیست دوم جلو رفتیم. از انتخاب بازیکنانم پشیمان نیستم و اشتباهی در یارگیری نداشتم. با بودجه ای که داشتیم، از ۶ بازی ۸ امتیاز گرفتیم که امتیازات کمی نبود.

* اما هواداران علیه شما شعار می دادند.

– یک تعداد کمی علیه من شعار دادند و باعث شدند باشگاه تصمیم احساسی بگیرد. بهتر بود باشگاه قبل از برکناری من سرمربی خود را انتخاب می کرد. آنها مرا عوض کردند و مجبور شدند ایلی استان را بگذارند. انتخاب استان بدترین انتخاب بود. برای همین اگر به روز اول این فصل برگردم، قطعا در کادر فنی تغییراتی ایجاد می کردم.

 

* یعنی اگر به اول فصل برگردید، استان را به عنوان دستیارتان انتخاب نمی کنید؟

– فقط استان نبود و نفرات دیگری هم در کادر فنی بودند.

* منظورتان این است که اعضای کادر فنی علیه شما یک باند تشکیل داده بودند؟

– باند باعث برکناری من نشد. وقتی مورینیو از چلسی اخراج شد و رابطه اش با دیگر مربیان تیم خوب نبود، صراحتا گفت که «رئیس» مرا عوض کرد. کادر فنی من یک مقدار آنطوری که می خواستم در نیامد. آنجا که نیاز به کمک آنها داشتم، صادقانه کمک نمی کردند.

* بیشتر توضیح می دهید؟

– یعنی دستیارانم مقابل من یک جور حرف می زدند و در باشگاه و مقابل مدیران جور دیگری.

* انتخاب ایلی استان خواست خودتان بود؟

– حقیقت این است که برای این فصل استان را نمی خواستم ولی گفتند او مربی خارجی و با تیم آشنا است. برای همین دوباره به او اعتماد کردم. عملکرد فنی گروه ما خوب بود.

* پس مشکل چه بود؟

– فکر می کردم بعد از آنکه مرا برکنار کردند، همه دستیارانم هم می روند ولی آنها دو دستی سنگر را حفظ کردند! از آنها دلخور نیستم. شاید بگویند فوتبال حرفه ای همین است. ولی ما فقط از فوتبال حرفه ای همین تکه را یاد گرفته ایم. فوتبال حرفه ای تعهد هم دارد. این تعهد کجا بود؟

* آیا مطالباتتان را از باشگاه فولاد گرفته اید؟

– باوجود اینکه برای قطع همکاری با فولاد به توافق رسیده بودیم اما تا امروز هنوز مطالباتم را نداده اند. یک ماه پیش هم توافق شفاهی داشتیم ولی به آن  عمل نکرده اند. من حتی حاضر شدم از میزان قراردادم کم کنم و به توافق رسیدیم ولی هنوز مطالباتم را نداده اند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

پنج × یک =