کد خبر : 125522
تاریخ انتشار : پنج شنبه ۸ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۲
-

حذف کارت سوخت خلاف قانون بود/پیش‌بینی دولت برای قیمت بنزین در بودجه ۹۸

حذف کارت سوخت خلاف قانون بود/پیش‌بینی دولت برای قیمت بنزین در بودجه ۹۸

به گزارش قائم آنلاین، سیدعلی ادیانی در گفت‌وگو با خبرنگار ما، با اشاره به احیای کارت سوخت اظهار داشت: حذف کارت سوخت برابرقانون خلاف بود؛ مجلس، دولت را مکلف کرده بود که کارت سوخت را نگه دارند اما تفسیر دولتی‌ها این بود که کارت سوخت در جایگاه ها هست و مردم از همان کارت سوخت

به گزارش قائم آنلاین، سیدعلی ادیانی در گفت‌وگو با خبرنگار ما، با اشاره به احیای کارت سوخت اظهار داشت: حذف کارت سوخت برابرقانون خلاف بود؛ مجلس، دولت را مکلف کرده بود که کارت سوخت را نگه دارند اما تفسیر دولتی‌ها این بود که کارت سوخت در جایگاه ها هست و مردم از همان کارت سوخت جایگاه‌ها برای مصرف بنزین استفاده می کنند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس با انتقاد از عملکرد دولت در زمینه حذف کارت سوخت، گفت: در صورتی که نگاه ما این بود که باید آن سامانه نگه داشته و حتی تکنولوژی آن به روز شود و مردم از کارت سوخت خودروی خود برای مصرف بنزین استفاده کند.

نماینده مردم قائمشهر، سوادکوه و جویبار در مجلس دهم شورای اسلامی با بیان اینکه برخی رفتار دولت ها آزمون و خطا است، بیان داشت: حذف کارت سوخت جای نقد دارد با این حال از اینکه دولت بالاخره تن به احیای کارت سوخت داد جای تشکر دارد مخصوصا که برای تهیه کارت سوخت جدید هزینه ای بر روی دوش مردم گذاشته نمی شود، بنابراین از موضوع احیای کارت سوخت استقبال می کنیم.

وی در خصوص معنای احیای کارت سوخت، توضیح داد: احیای کارت سوخت به معنای دو نرخی شدن بنزین نیست، در واقع الان بحث قیمت یا سهمیه بندی بنزین و سوخت نیست، بلکه تمرکز دولت با احیای کارت سوخت، کنترل قاچاق است.

ادیانی در خصوص افزایش قیمت بنزین در سال ۹۸، تاکید کرد: برخی از مسئولان دولتی از عدم افزایش قیمت بنزین در سال ۹۸ خبر داده اند، اینکه بنزین گران بشود یا نشود از اختیارات دولت است.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه قطعا در بودجه سال ۹۸ برای قیمت بنزین تصمیم گیری می شود، گفت: دولت در بودجه سال آینده اتفاقاتی را پیش بینی می کند، فعلا فلسفه احیای کارت سوخت برای جلوگیری قاچاق سوخت است، هرچند که این کارت فواید فراوانی دارد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

12 + هفت =