کد خبر : 120299
تاریخ انتشار : شنبه ۱۲ آبان ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۵
-

اروپایی‌ها دنبال وقت‌کشی هستند اما به روح برجام آسیب نمی‌زند(!)

اروپایی‌ها دنبال وقت‌کشی هستند اما به روح برجام آسیب نمی‌زند(!)

به گزارش قائم آنلاین، رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس که تا هفته قبل دنبال مقدمه‌چینی برای راه‌اندازی دفتر اتحادیه اروپا در تهران بود، اکنون می‌گوید اروپایی‌ها در انجام تعهدات برجامی خود به دنبال وقت‌کشی هستند. حشمت‌الله فلاحت‌پیشه در گفت‌وگو با فرهیختگان اظهار داشت: اروپایی‌ها اعلام کرده‌اند که تا انتهای سال میلادی یعنی

به گزارش قائم آنلاین، رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس که تا هفته قبل دنبال مقدمه‌چینی برای راه‌اندازی دفتر اتحادیه اروپا در تهران بود، اکنون می‌گوید اروپایی‌ها در انجام تعهدات برجامی خود به دنبال وقت‌کشی هستند.
حشمت‌الله فلاحت‌پیشه در گفت‌وگو با فرهیختگان اظهار داشت: اروپایی‌ها اعلام کرده‌اند که تا انتهای سال میلادی یعنی تا دی‌ماه توافقات خود را با ایران عملیاتی می‌کنند.
وی در پاسخ به سوال «فرهیختگان» با این مضمون که «شرط ایران این بود که اجرای توافقات با اروپا تا قبل از ۱۳ آبان یعنی روز اعمال دور دوم تحریم‌ها آغاز شود، پس چرا نشد»، گفت که اینها را باید از وزارت امور خارجه پرسید. وی در ادامه در تحلیل این اتفاق ابراز داشت: «بنده معتقدم جریان جدی وقت‌کشی در اروپا در حال شکل‌گیری است که وزارت امور خارجه باید در این زمینه قدری با مراقبت بیشتر پیش برود. جریان جدی وقت‌کشی که در عمل باعث شود بسیاری از نیازهایی که ما دنبال آن هستیم تامین نشود، لذا این وظیفه وزارت امور خارجه است که به صورت جدی مساله را پیگیری کند.»
وی با بررسی وقایع اخیر در آلمان و دانمارک مبنی بر متهم کردن ایران به فعالیت تروریستی و ارتباط احتمالی آنها با توافقات سیاسی-اقتصادی ایران با اروپا گفت: اروپایی‌ها و مخصوصا دانمارک دو هدف را در این موضوع دنبال می‌کنند، هدف نزدیک فرار رو به جلو است یعنی فرار در موضوع پناه به گروهک‌های تروریستی و هدف دوم اینکه سعی می‌کنند چراغ سبزی را به آمریکا در آستانه تحریم‌های آبان‌ماه نشان دهند. هرچند به نظرم این وقایع در حدی نیست که روح توافقات ایران با سه کشور اروپایی را تحت‌الشعاع قرار دهد.(!)

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

1 × 4 =