کد خبر : 102841
تاریخ انتشار : پنج شنبه ۲۱ تیر ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۰
-

تخصیص ۱.۵ میلیارد تومان از صندوق توسعه ملی برای توسعه روستایی

تخصیص ۱.۵ میلیارد تومان از صندوق توسعه ملی برای توسعه روستایی

به گزارش قائم آنلاین، چهاردهمین نمایشگاه بین‌المللی دام، طیور، آبزیان و صنایع وابسته در مشهد همزمان با نوزدهمین نمایشگاه بین‌المللی برق، الکترونیک و صنایع وابسته با حضور رئیس سازمان دامپزشکی کشور، رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی، رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی و سایر مسئولین استانی در مشهد برگزار شد. با انتقال دانش، می‌توان

به گزارش قائم آنلاین، چهاردهمین نمایشگاه بین‌المللی دام، طیور، آبزیان و صنایع وابسته در مشهد همزمان با نوزدهمین نمایشگاه بین‌المللی برق، الکترونیک و صنایع وابسته با حضور رئیس سازمان دامپزشکی کشور، رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی، رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی و سایر مسئولین استانی در مشهد برگزار شد.

با انتقال دانش، می‌توان تولید را تا ۵۵ درصد افزایش داد

در ابتدا، رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی گفت: برگزاری نمایشگاه‌ها منجر به‌تبادل تجربیات و دانش و از طرفی ارتباط مستقیم تولیدکنندگان و مخترعان می‌شود.

احمدعلی کیخوا با اشاره به‌اینکه متاسفانه امروز در کشور بین آنچه می‌توانیم در بخش کشاورزی باشیم و آنچه هستیم، فاصله است، افزود: می‌توانیم با انتقال دانش، تولید را تا ۵۵ درصد افزایش دهیم و یکی از معضلات اصلی جامعه که اشتعال است را حل کنیم.

وی با بیان اینکه با توجه به‌شرایط سختی که امروز بر کشور حاکم است، کشاورزی می‌تواند نجات‌دهنده اقتصاد کشور باشد، اظهار کرد: هنوز فعالیت کشاورزی در روستاها اقتصادی نیست و منجر به‌مهاجرت از روستا به‌شهر می‌شود، چارچوب روابط ما با دولت بر پایه فرمایشات مقام معظم رهبری است و چیزی فراتر یا پایین‌تر از قانون از دولت نمی‌خواهیم، از دولت درخواست داریم به‌جای پرداختن به‌مسائل جزئی در مسائل راهبردی و استراتژیک برنامه‌ریزی کند.

رئس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی با اعلام اینکه در شرایط تلاطم نرخ ارز، کشاورزی بهترین فرصت است؛ گفت: زیرا با رونق دادن به‌کشاورزی، ارزش صادرات بالا می‌رود و تصمیم گرفته شده، ۱.۵ میلیارد تومان از صندوق توسعه ملی برای توسعه روستایی و به‌همین مقدار از طرف بانک‌ها تخصیص داده شود‌.

کیخا با اشاره به‌اینکه ذره‌ای از مسائل روستایی و کشاورزی پایین نمی‌آییم، تصریح کرد: وزارت کشاورزی را مجبور می‌کنیم به‌وزارت توسعه کشاورزی تبدیل شود و تنها بر تولید یکسری محصول خاص تمرکز نکند.

وی بر ضرورت تهیه نقشه راه توسعه کشاورزی تاکید کرد و گفت: خراسان رضوی پتانسیل تبدیل به‌قطب کشاورزی کشور را دارد.

برگزاری نمایشگاه‌ها کمک موثری به‌توسعه می‌کنند

در ادامه این مراسم، رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: برگزاری نمایشگاه‌ها کمک موثری به‌توسعه می‌کنند و مهم‌ترین وظایفی که ما در بخش کشاورزی داریم، تبیین ظرفیت‌ها، چالش‌ها و توانمندی‌ها به‌صورت منطقی و انتقال آن به‌مسئولین است.

مزروعی با اشاره به‌اینکه با این اقدامات اعتبارات حوزه کشاورزی افزایش می‌یابد؛ گفت: حضور در نمایشگاه و ارائه آخرین دستاوردها روش بسیار مناسب و منطقی برای معرفی ظرفیت‌ها و چالش‌های استان به‌مسئولین قلمداد می‌شود.

وی ادامه داد: الزاما راه توسعه کشاورزی در خراسان رضوی در محوریت آب قرار دارد و متاسفانه با مشکل کمبود و مصرف بیش از اندازه آب مواجه هستیم.

رئیس سازمان جهادکشاورزی خراسان رضوی با تاکید بر اینکه کشور ایران و کشورهای پیشرفته در نوع نگرش، علم و عمل است؛ تصریح کرد: کمبود آب در ایران یک معضل نیست، یک واقعیت طبیعی است، مانند زلزله در ژاپن که به‌صورت علمی و منطقی با آن کنار آمده‌اند.

مزروعی با اعلام اینکه در سال ۹۶ و ۹۷ تمرکز ما بر توسعه صنایع و حمایت از تشکیلات است، افزود: در سال ۹۶، حدود ۱۶۷ میلیارد تومان جذب اعتبار برای توسعه صنایع و در سال ۹۷ نیز ۲۴۸ میلیارد تومان داشتیم.

وی یادآور شد: این اقدامات منجر به ایجاد منابع اشتغال پایدار خوبی در خراسان رضوی می شود.

گفتنی است؛ این نمایشگاه همزمان با نوزدهمین نمایشگاه بین‌المللی برق، الکترونیک، تجهیزات و صنایع وابسته از  ۲۰ تا ۲۳ تیرماه از ساعت ۱۶ تا ۲۲ در نمایشگاه بین‌المللی مشهد دایر است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

هشت − 6 =