کد خبر : 68217
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۰
-

پورموسوی: در مورد مبعلی باشگاه تصمیم می‌گیرد

پورموسوی: در مورد مبعلی باشگاه تصمیم می‌گیرد

به گزارش قائم آنلاین،فولا خوزستان بعد از چند سال که به دلیل مشکلات متعدد نمی‌توانست عملکرد خوبی داشته باشد امسال شرایط بسیار خوبی پیدا کرده وسیروس پورموسوی تیمی ساخته که یکی از مدعیان کسب سهمیه لیگ قهرمانان آسیا است. پورموسوی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس در مورد شرایط فولاد و اتفاقات اخیر این

به گزارش قائم آنلاین،فولا خوزستان بعد از چند سال که به دلیل مشکلات متعدد نمی‌توانست عملکرد خوبی داشته باشد امسال شرایط بسیار خوبی پیدا کرده وسیروس پورموسوی تیمی ساخته که یکی از مدعیان کسب سهمیه لیگ قهرمانان آسیا است.

پورموسوی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس در مورد شرایط فولاد و اتفاقات اخیر این تیم‌ صبحت‌های زیر را انجام داد.

* تیم ما به خود باوری رسیده است

وی در مورد تساوی مقابل پرسپولیس گفت: شرایط خوبی داریم. هر چند در بازی خانگی برنده نشدیم اما مساوی هم کمتر از برد نبود. اینکه مقابل پرسپولیس عقب بیفتید بعد این تیم را تحت فشار قرار بدهید و به گل برسید کار بزرگی است. آنها جزو تیم‌های خوب آسیا هستند و گلر و مدافعانشان جزو بهترین‌ها هستند. این بازی نشان داد تیم ما به خودباوری رسیده است. امیدوارم این خود باوری تداوم داشته باشد و هفته به هفته رشد کنیم.

*  زلیکانی خودش را باید ثابت کند

پورموسوی در مورد مطرح شدن بحث جدایی زلیکانی و اینکه او با این وجود مقابل پرسپولیس به میدان رفت، تصریح کرد: به بازیکنان گفتم و دیروز هم سر تمرین این مسئله را تاکید کردم. هر کسی که احساس راحتی نمی‌کند اگر بخواهد برود من مشکلی ندارم. کسی را در لیست مازاد قرار ندادم. بازیکن دوست دارد بازی کند. یکی دو نفر پیش من آمدند و از این مسئله گلایه کردند من هم گفتم رقابت همین است. هر کسی قوی هست باید بایستد، رقابت کند و جای خود را بگیرد. برخی از فوتبالیست‌‌ها می‌گویند من حقم را می‌گیرم. مگر مربی حق کسی را خورده است. بازیکن جایش را از دست داده و باید منتظر فرصت باشد تا جایش را بگیرد. زلیکانی بازیکن خوبی است اما او دچار مصدومیت متعدد و کمی از شرایط آمادگی دور شد. او فرصت کمتری برای بازی پیدا می‌کرد که به همین دلیل پیشنهاد دادم اگر دوست دارد می‌تواند از تیم جدا شود که او خواست در کنار ما بماند. در یکی دو بازی آینده هم وضعیت او را ارزیابی می‌کنیم. با میدان دادن در مقابل پرسپولیس به او نشان دادم که به توانش اطمینان دارم اما دیگر همه چیز به خودش بستگی دارد که به طور کامل به آمادگی برسد.

* بازیکن نباید  عصبی شده و به کیف  و تیر ضربه بزند

وی در مورد اتفاقی که بعد از تعویض ایمان مبعلی رخ داد و او اعلام کرد از پورموسوی توقع نداشته در آن دقیقه تعویض شود، عنوان کرد: بازیکن وظیفه دارد بهترین عملکرد را داشته باشد. ما تغییر تاکتیک و روش بازی دادیم. قبل از گل تساوی ما با روش ۳۴۳ بازی می‌کردیم و عبدالله کرمی را هم به خط حمله بردیم. این ریسک را کردیم که یا گل بزنیم و یا اینکه در نهایت گل دوم را دریافت می‌کنیم. در مورد تعویض مبعلی نظر بازیکن این است که خودش خوب بازی کرده است. تعویض به معنای بد بازی کردن نیست. گاهی قصد مربی تغییر تاکتیک است. هر مربی چند روش را مدنظر دارد تا اگر به بن بست خورد از آنها استفاده کند.  دیدید بعد از تعویض‌ها ما بازی را در دست گرفتیم و توانستیم به حریف فشار بیاوریم و گل تساوی را بزنیم. عملکرد ما خوب بوده است. شاید اتفاق دیگری هم رخ می‌داد اما این دلیل بر این نیست که بازیکن عصبی شود و زیر ساک یا تیر ضربه بزند. بازیکن تحت هر شرایطی باید از تصمیمات فنی و کادرفنی تبعیت کند.

* مبعلی در دو تمرین قبلی غایب بوده است

سرمربی فولاد خوزستان در مورد اینکه وضعیت مبعلی چه خواهد شد و به نظر می‌رسد او قصد جدایی دارد، گفت:  او با من صحبت نداشته است و فقط با مدیرعامل و سرپرست تیم صحبت کرده است. دیروز تمرین درستی به دلیل گرد و خاک نداشتیم اما امروز تمرین کردیم که مبعلی در هر دو روز غایب بوده است. مدیریت باشگاه برای او تصمیم گیری می‌کند. اینکه بخواهد برود یا بماند را باید با باشگاه هماهنگ کند و آنها تصمیم بگیرند.

* باید با بازیکن به اندازه خطایش برخورد کرد

پورموسوی در مورد اینکه آیا مبعلی قهر کرده است یا اینکه آنها خواسته‌اند او به تمرین نیاید، اظهار داشت:  فوتبال حرفه‌ای است. هر کسی خطا می‌کند باید به اندازه خطایی که کرده با او برخورد شود. اینکه یک مرتبه یک نفر را حذف کنیم که در فوتبال حرفه‌ای معنی ندارد. اگر حرفه‌ای هستیم باید برخوردمان هم حرفه‌ای باشد. اینکه بخواهیم قطع همکاری کنیم چنین نیست. بازیکن متعلق به مجموعه است و برای او هزینه شده.  یک بازی از نیم فصل دوم گذشته و اینکه به خاطر یک اتفاق قطع همکاری کنیم باشگاه ضرر می‌کند. بازیکن به یک تیم دیگر می‌رود و مشکلی پیدا نمی‌کند. او حرکتی کرده اگر باشگاه صلاح بداند بازیکن را فرا می‌خواند و جریمه، توبیخ و … در نظر می‌گیرد.  از نظر من اختیار با باشگاه است چرا که این مسائل انضباطی است و در بحث مسائل فنی هم در بازگشت او صحبت می کنیم و تصمیم می‌گیریم. در دو روز گذشته مبعلی خودش به تمرین نیامده است.

* بازی با نفت یکی از سخت‌ترین مسابقات است

وی در پایان در مورد دیدار مقابل نفت تهران در هفته هفدهم، گفت: بازی بعد از دیدار مقابل  پرسپولیس یا استقلال همیشه سخت است. این یکی از سخت‌ترین باز‌ی‌های ما است. بعد از بازی با یک تیم بزرگ بازیکنان از لحاظ انگیزشی شرایط خوبی ندارند. این مسئله کار را سخت می‌کند. نفت هم چیزی برای از دست دادن ندارد. تمام تلاشمان را می کنیم تا ا در این بازی بهترین عملکرد را داشته باشیم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

18 − 2 =