کد خبر : 50243
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۹:۱۰
-

شرط قهرمان المپیک برای بازگشت به تشک

شرط قهرمان المپیک برای بازگشت به تشک

به گزارش قائم آنلاین، قاسم رضایی که در نسل طلایی تیم محمد بنا توانست به ۲ مدال طلا و برنز المپیک برسد، هنوز تصمیمی برای خداحافظی یا بازگشت به تشک کشتی نگرفته است. این فرنگی کار مازندرانی که ۳۲ سالگی اش هم تمام شده، اخیرا از سوی رسول خادم به عنوان رییس کمیسیون ورزشکاران فدراسیون کشتی

به گزارش قائم آنلاین، قاسم رضایی که در نسل طلایی تیم محمد بنا توانست به ۲ مدال طلا و برنز المپیک برسد، هنوز تصمیمی برای خداحافظی یا بازگشت به تشک کشتی نگرفته است.

این فرنگی کار مازندرانی که ۳۲ سالگی اش هم تمام شده، اخیرا از سوی رسول خادم به عنوان رییس کمیسیون ورزشکاران فدراسیون کشتی برگزیده شد و برنامه هایی در این زمینه دارد.

برای اطلاع از وضعیت قاسم رضایی با او تماس گرفتیم تا از تصمیمش برای آینده باخبر شویم. در ادامه مشروح صحبت های قهرمان المپیک لندن با خبرنگار “ورزش سه” را می خوانید.

فعلا قصدی برای بازگشت ندارم

هنوز تصمیمی برای آینده نگرفتم و فعلا قصدی برای بازگشت ندارم. منتظر هستم تا قوانین جدید به صورت رسمی اعلام شود و سپس تصمیم گیری کنم. برخی موارد اعلام شده؛ اما هنوز چیزی مصوب نشده است. اینکه اوزان جدید کشتی چطور باشد، برای من مهم است. قبلا در وزن ۹۸ کیلوگرم کشتی گرفتم؛ اما الان با توجه به شرایطی که دارم، دیگر نمی توانم آنقدر وزن کم کنم.

وزن کشی صبح روز مسابقه عجیب است

تصمیم من برای بازگشت قطعا به قوانین جدید بستگی دارد. اینکه صبح روز مسابقه وزن کشی انجام شود، برایم سخت است چون شرایط سنی ام اجازه نمی دهد. شاید اصلا قوانین جدید تایید نشود، وگرنه شرایط برای بازگشت من به کشتی سخت می شود. شاید اگر قوانینی که گفته می شود، به تصویب برسد، دیگر برنگردم و راه را برای جوانان بازکنم.

عملکرد اشکانی قابل قبول بوده است

به نظرم علی اشکانی از زمانی که سرمربی تیم ملی شده،‌خیلی خوب کار کرده است. اوایل کشتی ما با اواخر کشتی اشکانی همزمان شده بود و من از او شناخت خوبی دارم. به نظرم عملکرد تیم ملی کشتی فرنگی با جوان هایی که در ترکیب بودند، قابل قبول بوده است. من با اشکانی در حال حاضر ارتباطی ندارم؛ اما از دور اتفاقات کشتی فرنگی را رصد می کنم.

همه باتجربه ها کنار رفته اند

جدا از من، امید نوروزی، حمید سوریان و سایر کشتی گیرانی که در المپیک بودند،‌ کنار رفته اند. نفرات جدید شاید کم تجربه باشند؛ اما آینده درخشانی در انتظار آنهاست. از مدال هایی که در مسابقات جهانی و آسیایی به دست آمد، لذت بردم و امیدوارم این موفقیت ها در چند سال آینده ادامه دار باشد.

باید طلا گرفتن را یاد بگیریم

با اینکه با چند مدال برنز به عنوان نایب قهرمانی جهان رسیدیم؛ من معتقدم که باید جوان های تیم ملی راه طلا گرفتن و قهرمانی را یاد بگیرند. مدال برنز و نقره هم ارزشمند است؛ اما اشکانی باید روی نفرات جوان کار کند تا یاد بگیرند که برای مدال طلا روی تشک بروند. البته ملی پوشان فعلی کار زیادی دارند تا خودشان را به عنوان نفر اول جهان مطرح کند. از سال های گذشته دوم و سوم شدن را همیشه داشته ایم و از نظر من طلا گرفتن مهم است.

برای حضور در انتخابی مشکلی ندارم

قانون انتخابی کاملا درست و مثبت است. این اتفاق باعث می شود که در تمام رده ها انگیزه برای تمام نفرات وجود داشته باشد. رسول خادم خیلی برای کشتی زحمت کشیده و توانسته قانون انتخابی را اجرایی کند. قبل از اینکه خادم به فدراسیون بیاید، خیلی از کشتی گیران بدون انتخابی از تیم ملی سردر می آوردند. البته در خیلی از موارد انتخاب ها درست بوده؛ اما با برگزاری انتخابی دیگر جای اعتراضی باقی نمی ماند. من هم اگر بخواهم به کشتی برگردم،‌ قطعا در انتخابی شرکت می کنم.

برای کمیسیون ورزشکاران برنامه داریم

از رسول خادم تشکر می کنم که مرا به عنوان رییس کمیسیون ورزشکاران انتخاب کرد. برای اداره این کمیسیون طرح های زیادی در ذهن خودم و نفرات دیگری که انتخاب شده اند، هست. ما برای پیشبرد اهداف کشتی جلساتی را به صورت ماهانه برگزار می کنیم. ورزشکاران خیلی خوب می توانند مشکلات کشتی را به گوش مسئولان برسانند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

4 + سیزده =