کد خبر : 637
تاریخ انتشار : دوشنبه ۸ دی ۱۳۹۳ - ۹:۲۶
-

لاریجانی: امروز کسی جرات حمله به ایران را ندارد/ایران جلوی تروریست‌های وحشی را گرفت

رئیس مجلس با بیان اینکه ایران در عراق دفاع کرد و جلوی تروریست‌های وحشی را گرفت، گفت: ائتلاف غرب برای مبارزه با تروریست‌های داعش فقط یک ژست سیاسی در جهان است و آنها در عمل، اقدامی انجام نمی‌دهند.   به گزارش علویون از شبکه خبر؛ علی لاریجانی، امروز دوشنبه در نخستین همایش مجلس و دفاع

رئیس مجلس با بیان اینکه ایران در عراق دفاع کرد و جلوی تروریست‌های وحشی را گرفت، گفت: ائتلاف غرب برای مبارزه با تروریست‌های داعش فقط یک ژست سیاسی در جهان است و آنها در عمل، اقدامی انجام نمی‌دهند.

 

به گزارش علویون از شبکه خبر؛ علی لاریجانی، امروز دوشنبه در نخستین همایش مجلس و دفاع مقدس که در سالن مشروطه مجموعه بهارستان برگزار شد از اقدامات فراکسیون خانه ملت قدردانی کرد.

وی صیانت از ظرفیت نیروهای نظامی را یک مأموریت برای سایر بخش‌های کشور دانست و گفت: نیروهای مسلح یک ظرفیت بزرگ برای امنیت منطقه محسوب می‌شوند.

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: در بحران‌ها نیروهای مسلح ایران توانستند یک آرامش را در منطقه ایجاد کنند.

علی لاریجانی گفت: کلیت مجلس روی موضوع دفاع مقدس حساس و پیگیر است؛ موضوع دفاع مقدس مسئله بسیاری مهمی برای ملت ایران است، در جنگ تحمیلی جوانان با همه هستی‌شان در دفاع مقدس حضور یافتند لذا باید توجه داشته باشیم که مسئله دفاع مقدس موضوع بسیار پراهمیت و حیاتی برای کشورمان و نیروهای مسلح ما در دفاع مقدس کاملا آبدیده شده‌اند و با طرح‌ها و تحریم‌های مختلف آشنا شدند، صیانت از این ظرفیت یک ماموریت خاص برای سایر بخش‌ها ایجاد می‌کند که باید مدنظر قرار گیرد و اولین نکته در این زمینه حفظ بنیه دفاعی کشور است.

رئیس قوه مقننه با اشاره به حضور تروریست‌های داعش و تکفیری در عراق، تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران بود که در عراق جلوی تروریست‌های وحشی را گرفت و آرامشی در این کشور برقرار کرد هرچند این غائله هنوز تمام نشده است چرا که برخی کشورها هنوز به تروریست‌های داعش کمک می‌کنند، البته غربی‌ها ائتلافی درست کرده‌اند به عنوان یک ژست سیاسی در جهان اما در عمل اقدامی انجام نمی‌دهند.

لاریجانی افزود: عراق نیز از ظرفیت ایران استفاده کرد، غربی‌ها در مبارزه با تروریست‌های داعش فقط حرف می‌زنند اما ایران عمل می‌کند، سوال این است که آیا مخاطراتی که در گذشته برای ایران و منطقه وجود داشت کمتر شده یا نه؟ برداشت بنده این است که جنس مخاطرات در منطقه عوض شده است و مخاطرات تنوع پیدا کرده است اما وجود دارد.

رئیس مجلس با بیان اینکه داشتن نیروهای مسلح با بنیه دفاعی قوی موضوعی جدی برای ایران است، ما باید واقعیت‌ها را درک و تحلیل کنیم و اولین وظیفه فراکسیون دفاع مقدس برای خروجی درست در این زمینه، ارزیابی دقیق و توجه به بنیه دفاعی کشور است، نکته دیگر در این باره حفظ آثار دفاع مقدس است چرا که دفاع مقدس یک ظرفیت ملی برای ایران است.

لاریجانی تاکید کرد: در آن برهه کارهای بسیار سنگینی برای کشور انجام شد، در هر بخشی از کشور که احتیاج داشته باشیم باید آثار دفاع مقدس حفظ شود البته طرحی برای موزه دفاع مقدس در استان‌های مختلف در حال پیگیری است.

وی با بیان اینکه آنچه باعث پایداری یک کشور می‌شود داشتن روحیه حماسی و جهادی است، تصریح کرد: فراکسیون دفاع مقدس می‌تواند روی این موضوع توجه خوبی داشته باشد و کمک کند تا موزه‌های دفاع مقدس در کشور شکل گیرد و دستاوردها حفظ شود.

رئیس مجلس گفت: در دفاع مقدس این نیروهای مردمی بودند که صحنه را عوض کردند، وقتی ملت ایران توانست با جبهه‌ها پیوند بخورد، شرایط جبهه‌ها تغییر کرد، قدرشناسی از کسانی که در دفاع مقدس نقش پررنگی داشتند امر بسیار مهمی است و باید بدانیم لازم است زمینه فراگیری دفاع مقدس در کشور فراهم شود.

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

5 × یک =